12 دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای کسب کارها که باید بدانید

دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی
دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

با افزایش روزافزون کسب‌وکارهای آنلاین، این یک واقعیتی است که اگر می‌خواهید در صحنه رقابت باقی بمانید و فروشتان را بیشتر کنید؛ باید به دنبال ساخت فروشگاه آنلاین برای خود باشید.مهم‌ترین دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که مشتریان شما راحت‌تر می‌توانند به محصولات شما دسترسی داشته باشند و در کم‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند. این عامل در نهایت، باعث افزایش رضایت مشتریان شما و وفادارسازی آن‌ها می‌شود.
اگر تمایل دارید بیشتر درباره اهمیت و دلایل راه‌اندازی فروشگاه آنلاین بدانید، ادامه این مقاله را حتماً دنبال کنید.

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

امروزه، تجارت الکترونیکی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. این که چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم دقیقاً به همین مسئله بر می‌گردد. درواقع، تجارت الکترونیک، راهی است که در آن کسب‌وکارهای آنلاین می‌توانند به داده‌ها و اطلاعات ارزشمندی از مشتریانشان دست پیدا کنند و رفتارها و ترجیحات آن‌ها را برای ایجاد یک تجربه خرید عالی مورد بررسی قرار دهند.

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم

از طرف دیگر، آمارها نشان می‌دهند که حدود 57 درصد از مردم کل جهان، خرید آنلاین را ترجیح می‌دهند. این یعنی به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، شما می‌توانید بدون توجه به موقعیت جغرافیای افراد، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و با فروش محصولات خود به آن‌ها، درآمدتان را افزایش دهید.

11 دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بازار آنلاین به دلیل ساخت فروشگاه اینترنتی، بسیار رقابتی است؛ بنابراین، باید بتوانید خودتان را از رقبایتان متمایز کنید. در ادامه مطلب، قصد داریم چند دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما توضیح دهیم:

1.در دسترس بودن محصولات

اولین دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که مشتریان شما می‌توانند در 7 روز هفته به محصولات شما دسترسی پیدا کنند. این یعنی برخی از مشکلاتی که در فروش حضوری وجود دارند از تمام شدن تایم کاری گرفته تا بسته بودن فروشگاه در روزهای تعطیل رسمی، در فروش اینترنتی به هیچ عنوان اتفاق نمی‌افتد. درواقع، تجارت الکترونیک از راه‌های تأمین رفاه و نیازهای مشتریان شما است و تنها با چند کلیک ساده، سفارش مشتریان ثبت و درب منزلشان ارسال می‌شود.

2.جذب مشتریان جدید

فروشگاه آنلاین نه تنها باعث تقویت برندسازی و بهبود روابط شما با مشتریانتان می‌شود؛ بلکه زمانی که یک فروشگاه اینترنتی موفق را راه‌اندازی می‌کنید؛ می‌توانید از طریق موتورهای جستجویی مثل گوگل، ترافیک وب سایتتان را بیشتر کنید. این همان دلیل ساخت فروشگاه اینترنتی است که می‌تواند منجر به جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکار شما شود.

3.هزینه راه‌اندازی کم‌تر

زمانی که یک فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات را برای فروش در فروشگاه خود قرار دهید؛ بدون این که نگرانی بابت اجاره مغازه بزرگ‌تر یا هزینه‌های سربار فروشگاه فیزیکی داشته باشید. علاوه بر این، شما می‌توانید محصولات زیادی را بدون این که نیاز به انبار و در نظر گرفتن هزینه‌های انبارداری داشته باشید داخل فروشگاه خود بارگذاری کنید. در این صورت، مشتریان شما دیگر با محدودیت تعداد سفارش مواجه نمی‌شوند و هر تعداد محصولی را که مورد نیازشان است می‌توانند از فروشگاه آنلاین شما خریداری کنند. درواقع، یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مقرون‌به‌صرفه بودن آن است که در آن هزینه‌هایی مثل حقوق پرسنل، اجاره مغازه و پرداخت قبوض وجود ندارد.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی

از طرف دیگر، شما هنوز هم می‌توانید در هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود بیشتر صرفه‌جویی کنید. تنها کافی است با استفاده از فروشگاه ساز زرین اکسپرس که امکان ایجاد فروشگاه رایگان را برای شما فراهم می‌کند؛ یک وب‌سایت تجاری ایده‌آل برای خود بسازید و به کسب درآمد بپردازید.

4.ارتباط هدفمند

یک دلیل ساخت فروشگاه اینترنتی این است که شما می‌توانید با ابزارهای آنالیز متوجه شوید که مشتریان شما، بیشتر چه نوع محصولاتی را خریداری می‌کنند. نتایج این آنالیز می‌تواند به استراتژی بازاریابی شما کمک کند و ارتباط شما را با مشتریانتان هدفمندتر کند. درواقع، داده‌هایی که از طریق برقراری ارتباط با مشتریانتان و بررسی احتیاجات آن‌ها به دست می‌آیند؛ می‌توانند به شما کمک کنند تا در بازدیدهای آینده مشتریان از فروشگاهتان، بتوانید به آن‌ها پیشنهادات شخصی‌سازی شده، تخفیفات ویژه و خدمات دیگری که مد نظرتان است، ارائه کنید. با این روش، دیگر وقت مشتری در زمان جستجوی محصولات به هدر نمی‌رود و مشتری سریع‌تر می‌تواند به محصول مورد نظرش دست پیدا کند.

5.نمایش دسته‌های ویژه از محصولات

در فروشگاه اینترنتی، این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید از میان محصولات پرفروش، محبوب یا پربازدید خود، محصولاتی را که احساس می‌کنید فروش بهتری دارند به مشتریان خود نشان دهید. این یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی است که مشتریان جدید از طریق آن می‌توانند متوجه شوند که تا چه حد مشتریان قبلی شما از محصولاتتان رضایت داشته‌اند. درواقع، شما با نمایش لیستی از بهترین محصولات خود، مشتریان جدید را به خرید از این کالاها ترغیب می‌کنید. این دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک استراتژی عالی به حساب می‌آید که با تمرکز بر روی آن می‌توانید به سادگی مشتری پیدا کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.

6.معرفی برند به مخاطبان

دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی همچنین می‌تواند مربوط به افزایش آگاهی از برند شما باشد. این آگاهی از برند، تنها به مشتریانی که شما را به اندازه کافی می‌شناسند، محدود نمی‌شود؛ بلکه به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، برند و هویت کسب‌وکار شما به اطلاع عموم مردم و مخاطبان می‌رسد. این ویژگی می‌تواند میزان فروش و درآمد شما را دو چندان کند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به دنبال روش‌هایی برای شناساندن برندشان به تعداد زیادی از مخاطبان هستند.
برخی از این کسب‌وکارها به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی با ارائه یک محصول تستی رایگان به دنبال افزایش آگاهی از برندشان هستند. در این صورت، اگر مشتری از نمونه تستی راضی باشد، مطمئناً آن محصول و برند را به دوستان و آشنایانشان هم معرفی می‌کند و در نتیجه ادامه این روند، فروش زیادی را برای آن فروشگاه به همراه می‌آورد. همچنین، در نتیجه این امر، تعداد بازخوردهای ثبت شده برای محصولات بیشتر می‌شود که این تضمین می‌کند محصولات از چه کیفیتی برخوردارند.

7.مدیریت فروشگاه با کم‌ترین تجهیزات

یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که برای مدیریت فروشگاه و اضافه کردن محصولات خود، نیاز به تجهیزات زیادی ندارید؛ برای این کار تنها کافی است تا از یک سیستم یا لپ‌تاپی که به اینترنت متصل است، استفاده کنید. شما حتی در زمان راه اندازی فروشگاه آنلاین خود به خرید عمده محصولات هم نیازی ندارید. این مورد در مواقعی که سرمایه اولیه کافی برای خرید محصولات ندارید بسیار مفید است. در این روش که دراپ شیپینگ نامیده می‌شود، شما می‌توانید با یک تولیدکننده یا عمده‌فروش قرارداد همکاری ببندید؛ تا در صورت ثبت سفارش از طرف مشتری، سفارش مستقیماً از محل انبار تولیدکننده برای مشتری ارسال شود.

چرا کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟

8.وفادارسازی مشتریان

برای ایجاد مشتریان وفادار، شما به یک برنامه وفاداری مناسب نیاز دارید که لازمه آن داشتن یک فروشگاه آنلاین است. حساب‌های کاربری مشتریانی که به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن دست پیدا می‌کنید، به عنوان یک پایگاه داده برای شما عمل می‌کنند. مزیت این پایگاه داده این است که شما می‌توانید با ابزارهای بازاریابی مانند ایمیل مارکتینگ یا سامانه‌های پیامکی، مشتریانتان را از تخفیف‌ها و محصولات جدید خود آگاه کنید.
از طرف دیگر، این خیلی مهم است که بعد از راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود بتوانید با روش‌هایی، ارتباط خودتان را با مشتریانتان حفظ کنید و آن‌ها را به خرید دوباره از فروشگاهتان ترغیب کنید.

9. راحتی کار

به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، دیگر نیازی نیست نگران پیدا کردن مکانی برای فروش محصولات خود باشید. در تجارت الکترونیکی، شما فروشگاه آنلاین خود را با تهیه یک دامنه و هاست که همان نام سایت و فضای بارگذاری فایل‌های وب‌سایت شما هستند، راه‌اندازی می‌کنید. بعد از آن به راحتی می‌توانید محصولات خود را در فروشگاهتان قرار دهید و آن‌ها را در سراسر دنیا به فروش برسانید. این یعنی به دلیل راه اندازی فروشگاه آنلاین نیازی به داشتن چندین ویترین فروشگاهی برای نمایش محصولات خود ندارید و به راحتی می‌توانید کسب درآمد کنید.

10.جمع‌آوری داده‌های بازدیدکنندگان

یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی، جمع‌آوری داده‌های بازدیدکنندگان است. به دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، این بسیار اهمیت دارد که در جهت اهداف استراتژی خود، بتوانید اطلاعات بازدیدکنندگان مثل آدرس ایمیل آن‌ها را زمانی که تعاملی با وب‌سایت شما انجام می‌دهند، دریافت کنید. این کار باعث می‌شود تا لیستی از ایمیل مخاطبانتان را در اختیار داشته باشید و از آن‌ها برای ارسال تبلیغات یا تخفیف‌های مناسبتی استفاده کنید. انجام این کار می‌تواند فروش شما را به میزان زیادی افزایش دهد.

11. پردازش سفارشات

پردازش سریع و حمل‌ونقل به موقع سفارشات از عوامل حیاتی در ایجاد رضایت مشتری هستند. این می‌تواند یک دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی باشد که به شما در پردازش سریع سفارشات کمک زیادی می‌کند.

12.با فروشگاه می‌توانید هر تعداد محصولی را بفروشید

وقتی تعداد مشتری‌ها زیاد می‌شود، فرایند خرید باید سریع‌تر و کارآمدتر از همیشه انجام شود. این موضوع هم به نفع فروشنده است، هم به نفع مشتریان. برای فروشندگان اتوماتیک شدن فرایند خرید و ایجاد داده‌های منظم، به سرعت فروش کمک کرده و اطلاعات دسته اول و مهمی به آن‌ها می‌دهد، تا بر اساس آن بتوانند کسب‌وکار را رشد دهند. همچنین مشتریان هم راحت‌تر هستند که بتوانند از بین ده‌ها محصول با سرچ و فیلتر، به محصول مورد نظر خودشان برسند، قیمت آن را با سایت‌های دیگر بسنجند و البته با اتصال به یک درگاه پرداخت اینترنتی امن مبلغش را بپردازند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم، چندین دلیل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم. فراموش نکنید ساخت فروشگاه اینترنتی بسیار آسان است. شما می‌توانید با فروشگاه ساز رایگان زرین اکسپرس، به راحتی و در چند کلیک ساده، فروشگاه خودتان را راه‌اندازی کنید. تصاویر و توضیحات محصولات خود را وارد کنید و در نهایت شاهد پیشرفت فروش اینترنتی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.