درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چگونه برای سایتمان درگاه پرداخت بگیریم؟

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟
درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت الکترونیک

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟ در دنیای پر رقابت امروز، با وجود تمام پیشرفت‌های حاصل شده در مدیریت زنجیره‌ی معاملات آنلاین، کماکان اهمیت فناوری های مالی (FinTech) در دادوستدها، آنطور که شایسته است مورد توجه کسب و کارها قرار نگرفته است. اغلب می بینیم که کسب و کارهای کوچک و خانگی، به نسبت کسب و کارهای بزرگ و سازمانی، کمتر به سراغ روش های پرداخت الکترونیکی برای دریافت وجه از مشتریان خود می روند و به جای استفاده از آخرین ابزارهای نوین مالی که علاوه بر کارکرد آسان، مزایای بی شمار دیگری نیز دارند، از روش های سنتی پرداخت مانند کارت به کارت کردن و ارسال فیش واریزی مشتری، برای فروش محصولات خود استفاده می کنند. به جرات می توان گفت یکی از مهمترین دلایل کاهش فروش و نهایتا شکست کسب و کارهای کوچک، مقاومت در برابر تغییرات اثربخش در حوزه فناوری های مالی و ابزارهاست.

واقعیت این است که چه کسب و کار کوچکی داشته باشیم چه یک فروشگاه آنلاین زنجیره ای، این رفع نیاز مخاطب است که منجر به سوددهی می شود. بنابراین دنیای تنگاتنگ رقابت در تجارت امروزی، که سرعت و امنیت، مهمترین نیاز مشتریان است، مقاومت در برابر تغییر ساختارهای سنتی نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت. بنابراین اگر خلاف جهت حرکت کنیم و در برابر تغییرات و بروزرسانی ها مقاومت کنیم، سایرین از ما سبقت می‌ گیرند و کسب و کار ما به تدریج فراموش می‌شود. اگر پای صحبت افرادی بنشینیم که امروز لغت موفقیت، برچسب نامشان شده، به سادگی متوجه می شویم که لازمه‌ رشد و توسعه‌ی هر کسب و کاری، کوچک یا بزرگ، بروزرسانی مطابق با آخرین ابزارهای ارائه شده برای مشاغل است.

راه حل چیست؟ چطور مانع شکست کسب و کارها شویم؟

مطالعات نشان داده است خریداران از روش های پرداخت آنلاین تجربه‌ به مراتب بهتری در مقایسه با روش های سنتی پرداخت داشته اند، به این دلیل که علاوه‌ بر کیفیت محصولات و خدمات، عوامل دیگری مانند سرعت فرآیند پرداخت در جلب رضایت مشتریان نقش اساسی دارد. یک فرآیند پرداخت ایده‌ آل برای مشتری، فرآیندی است که کوتاه، سریع، و در عین حال هوشمند و قابل اعتماد باشد. همان طور که به آن اشاره کردیم روش های پرداخت الکترونیک و راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین مالی، در مقایسه با شیوه‌های سنتی پرداخت، از امکانات و قابلیت های بیشتری برخوردار هستند. در این مقاله با هدف کمک به توسعه و پیشرفت کسب و کارها، سعی کرده ایم تمام زوایای درگاه پرداخت اینترنتی را معرفی کنیم.

هزینه درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway) یا IPG سیستمی است که امکان تراکنش های مالی در بستر اینترنت را فراهم می سازد. در حقیقت درگاه پرداخت اینترنتی یکی از بهترین گزینه ها جهت دریافت مبالغ حاصل از درآمد فروش است و کلیه این مبالغ را، از بخش فروش به حساب متصل به آن منتقل می کند.

به صورت کلی سیستم های پرداخت الکترونیکی عبارت اند از ارسال تراکنش هر پرداخت، روی یک شبکه گسترده برای خریداری یک کالای فیزیکی یا خدمات سرویس دهی و محصولات دیجیتال. برخلاف روش های فروش آفلاین، در روش پرداخت الکترونیکی تمام عناصر یک مبادله، در یک زمان مشخص، در یک شبکه واحد با یکدیگر در ارتباط و تبادل داده هستند و از یک هارمونی هماهنگ و منظم پیروی می کنند.

به این دو مثال توجه کنید؛ در حالت اول فرض کنید بسته ای به یکی از آشنایان یا دوست خود امانت داده اید، حالا آن شخص تصمیم دارد بسته امانتی را توسط مامور ارسال به شما برگرداند و شما از لحظه تحویل به پیک تا تحویل درب منزل تان، دائما با مامور ارسال در تماس هستید و دوست شما که شخص سوم محسوب می شود هیچ نظارتی در این ماجرا ندارد. در حالت دوم، دوست شما بسته امانتی را نزد شخص معتمد خود به امانت می گذارد و شما پس از مدتی برای دریافت آن اقدام می کنید، که در این حالت فردی به عنوان شخص سوم برای اطمینان از ارسال بسته به شما نقش حضور دارد.

در حقیقت حالت اول تداعی کننده یک روش پرداخت سنتی و حالت دوم تداعی کننده یک روش پرداخت الکترونیکی است. گفتنی ست این مثال ها صرفا جهت انتقال هرچه بهتر عملکرد روش های پرداخت است، قطعا روش های پرداخت الکترونیکی پیچیدگی های مختص به خود را دارند که در مستندات فنی منتشر شده در آزمایشگاه زرین پال به جزییات آن ها پرداخته ایم.

اهداف ipg چیست؟

  • تضمین امنیت اطلاعات بانکی افراد
  • رمزگذاری اطلاعات بانکی پرداخت کننده
  • افزایش سرعت مبادلات خرید و فروش
  • گزارش گیری از تراکنش انجام شده
  • فاکتور الکترونیکی و ارائه صورتحساب
  • تضمین صحت اطلاعات هویتی فروشنده و مشتری

انواع درگاه پرداخت

انواع درگاه پرداخت

پیش از این که به معرفی انواع درگاه های پرداخت اینترنتی بپردازیم قصد داریم مهم ترین عامل اختلال در پیشرفت کسب و کارها رو به صورت خلاصه تحلیل کنیم. در حقیقت یکی از اساسی ترین مشکلاتی که کسب و کارهای اینترنتی اغلب با آن روبرو می شوند انتخاب بهترین گزینه، از بین درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط است. در حقیقت نمی دانند برای فروش اینترنتی محصولات خود و دریافت هزینه از مشتری، از چه درگاهی استفاده کنند که علاوه بر این که متناسب با نوع کسب و کارشان پیاده سازی شده باشد، بتواند مجموعه متنوعی از خدمات موردنیاز کسب و کارهای اینترنتی برای تسهیل فروش و افزایش بازدهی را شامل شود.

معرفی انواع درگاه های پرداخت بانکی

به صورت کلی درگاه های پرداخت بانکی در دو دسته درگاه پرداخت مستقیم (PSP) و درگاه پرداخت واسط (پرداخت یاری) قرار می گیرند. مفهوم اصلی درگاه پرداخت مستقیم یا درگاه پرداخت واسط صرفا به فرآیند پرداخت اینترنتی برای خرید یک محصول یا پرداخت قبض های ماهانه محدود نمی شود، به این دلیل که درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط، هر دو اشتراکاتی در برخی از سرویس های خود دارند اما بعضی از آنها محصولی به عنوان ارزش افزوده برای مخاطبان خود فراهم کرده اند که در نوع ارائه خدمات به کسب و کارها و متقاضیان عملکرد متفاوتی با دیگری دارد. در ادامه تلاش کرده ایم برای آشنایی بیشتر خواننده این مقاله با تفاوت ها، مزیت ها، خدمات، امکانات، و ابزارهایی که در هر یک از این درگاه ها ارائه می شود، به تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط بپردازیم. پس از خواندن این مطلب، به راحتی می توانید در خصوص انتخاب درگاه پرداخت موردنیاز خود برای رونق کسب و کارتان تصمیم گیری کنید.

شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک

دلایل متعددی در شکل گیری سامانه شاپرک نقش داشتند که از مهم ترین و اصلی ترین آن ها می توان به عدم وجود نظارت کافی و کمبود سیستم نظارتی در کنترل صحت عملکرد دادوستدهای مالی اینترنتی، و ساماندهی به حوزه مالی اشاره کرد. در حقیقت مهم ترین ماموریت شاپرک، ایجاد وحدت فرماندهی و نظارت بر تمامی پرداخت های الکترونیکی است که به روش های گوناگونی در شبکه بانکی کشور انجام می شود. از دیگر فعالیت های اصلی سامانه شاپرک، تنظیم مقررات برای کلیه شرکت های ارائه دهنده درگاه پرداخت مستقیم یا درگاه پرداخت واسط و نظارت بر عملکرد آن هاست.

مجوز شاپرک برای ارائه دهندگان درگاه پرداخت مستقیم یا واسط

طبق تعاریف شاپرک، شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی مانند درگاه پرداخت واسط و درگاه پرداخت مستقیم، که به عنوان یک شخصیت حقوقی و تحت عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسمی رسیده اند و از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شاپرک مجوز فعالیت در حوزه مالی و پرداخت یاری دریافت کرده اند، مورد تایید این شرکت هستند.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت مستقیم

عبارت Payment Service Provider که به اختصار با عنوان PSP شناخته شده است، شرکت های بزرگ حوزه مالی و بانکی هستند که مجموعه ای از خدمات پرداخت اینترنتی را به کسب و کارهای آنلاین و کاربران وب سرویس ها ارائه می دهند. یکی از خدماتی است که شرکت هایی که به عنوان PSP به صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ارائه می دهند، درگاه پرداخت مستقیم است. در حال حاضر تنها شرکت هایی که به عنوان PSP و ارائه دهنده سرویس درگاه پرداخت مستقیم دارای مجوز رسمی فعالیت هستند به شرح زیر است:

  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)
  • شرکت الکترونیک کارت دماوند
    شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت پرداخت نوین آرین
  • شرکت پرداخت الکترونیک سداد
  • شرکت سایان کارت
  • شرکت فن آوا کارت
  • شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

درگاه پرداخت واسط

شرکت های پرداخت یاری اصطلاحا بازوی دیگر شاپرک شمرده می شوند که مانند PSPها درگاه پرداخت اینترنتی دارند اما خدمات متنوع دیگری نیز ارائه می دهند. اولین و پرسابقه ترین پرداخت یار رسمی عضو شبکه بانکی کشور که موفق شد مجوز رسمی پرداخت یاری از بانک مرکزی را دریافت کند شرکت همراه پرداز زرین (زرین پال) است. درگاه پرداخت زرین پال از فروردین ماه سال ۱۳۸۹ تا به امروز به عنوان اولین پرداخت یار کشور، پرچمدار دانش بنیان حوزه فینتک و نامی شناخته شده و مورد اعتماد برای کاربران، صاحبین کسب و کارها، شرکت ها، سازمان ها و ارگان های خصوصی و دولتی، و متخصصان و علاقه مندان حوزه وب سرویس ها و تجارت الکترونیک بوده است.

دریافت درگاه پرداخت برای وب سایت

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک

پیش از ارسال درخواست برای دریافت درگاه پرداخت زرین پال، این نکته را در نظر داشته باشید که در قدم اول می بایست تمامی مراحل ثبت نام را به درستی تکمیل کنید و شماره شبای خود را وارد نمایید. در این مرحله پس از بررسی و در صورت تایید اطلاعات وارد شده توسط واحد امور مشتریان زرین پال، سطح عضویت شما از جدید به نقره ای تغییر می یابد. لازم به توضیح است که پس از ارتقاء به سطح عضویت نقره ای، امکان تغییر اطلاعات حساب کاربری وجود ندارد و چنانچه قصد ویرایش بخشی از اطلاعات خود را داشته باشید، می توانید درخواست خود را با واحد امور مشتریان زرین پال مطرح نمایید.

اضافه کردن درگاه پرداخت جدید برای سایت

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال، در حساب کاربری خود، از منو بالای صفحه، روی «پیشخوان» کلیک کنید. سپس گزینه «+ درخواست درگاه پرداخت» را انتخاب نمایید و در پنجره «اضافه کردن درگاه پرداخت»، عنوان وب سایت٬ آدرس وب سایت، دسته بندی وب سایت٬ شماره تماس پشتیبانی و حساب بانکی تسویه را وارد کنید و به مرحله بعد بروید. لازم به توضیح است پس از فعال سازی درگاه، می توانید راهنمای جامع و مستندات فنی موردنیاز برای آموزش اتصال درگاه پرداخت زرین پال به وب سایت خود را در صفحه آزمایشگاه زرین پال مطالعه نمایید.

در طول فرآیند بررسی اطلاعات مذکور، شما می توانید نسبت به وارد کردن اطلاعات درگاه پرداخت موردنظر خود اقدام نمایید، به این صورت که در حساب کاربری خود، از منو بالای صفحه، روی «پیشخوان» کلیک کنید. سپس گزینه «+ درخواست درگاه پرداخت» را انتخاب نمایید و در پنجره «اضافه کردن درگاه پرداخت»، آدرس وب سایت، عنوان وب سایت٬ دسته بندی وب سایت٬ شماره تماس پشتیبانی و حساب بانکی تسویه را وارد کنید و به مرحله بعد بروید. پس از تکمیل اطلاعات مذکور، نهایتا طی ۶ ساعت کاری، کد درگاه پرداخت (Merchant Code)، برای شما ارسال خواهد شد.

نشان پرداخت ایمن در وب سایت

در صورت تمایل می توانید کد نماد اعتماد زرین پال را مطابق با راهنما و مستنداتی که در آزمایشگاه زرین پال آمده است، دریافت کنید و در وب سایت خود قرار دهید. اگر قصد دارید محصول موردنظر خود را از وب سایت فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، بررسی نشان اعتماد زرین پال، یکی از مطمئن ترین و سریع ترین روش ها برای اطمینان از امنیت پرداخت و جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات کارت بانکی افراد است. توجه داشته باشید که تنها وب سایت هایی که از نشان تایید زرین پال با ساختار تصویری زیر استفاده می کنند در امنیت اطلاعات بانکی توسط زرین پال ضمانت می شوند و هر گونه مغایرت با بج تایید زرین پال، نشانگر عدم صحت کارکرد آن فروشگاه اینترنتی است. با این حال، پیشنهاد می کنیم جهت اطمینان از صحت بج تایید زرین پال، در وب سایت فروشگاه، روی بج تایید زرین پال کلیک کنید. تصویر زیر، نمونه صحیح از بج نشان اعتماد و کد تایید زرین پال است:

درگاه پرداخت اینترنتی بدون داشتن وب سایت

امروزه با توجه به استقبال بی نظیر افراد از فناوری های نوین، درصد قابل توجهی از کسب و کارها، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به معرفی و فروش محصولات خود کرده اند، با این هدف که نرخ فروش کسب و کار خود را افزایش دهند. با این حال تنها درصد کمی از این مشاغل، توانسته اند بازدهی موفقی به واسطه فروشگاه اینستاگرامی خود داشته باشند. به منظور ارتقاء نرخ فروش محصولات، و افزایش پرداخت در اینستاگرام، پیش از هر چیز نیاز است تا دلایل اصلی سوددهی نامطلوب را شناسایی کنیم، سپس به دنبال راهکارهای رفع آن باشیم. زمانی که فرد در حساب کاربری خود در زرین پال، یک محصول فیزیکی یا دیجیتالی ثبت می کند، یک زرین لینک اختصاصی برای آن محصول ساخته می شود. با قرار دادن زرین لینک دریافتی در وب سایت فروشگاه یا ارسال برای مخاطبان شبکه های اجتماعی، پس از این که شخص پرداخت کننده روی زرین لینک کلیک می کند، مستقیما به صفحه پرداخت آن محصول هدایت می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت خود را ثبت نهایی می کند.

زرین لینک پرداخت محصول

با زرین لینک محصول می توانید برای هر محصول، یک قیمت مجزا و متفاوت نسبت به سایر محصولات مشخص کنید و برای هر کدام، یک لینک پرداخت مجزا و اختصاصی بسازید یا به دلخواه شرح مختصری در مورد نوع محصول یا خدمتی که ارائه می کنید در لینک پرداخت قرار دهید تا مشتریان شما با جزئیات بیشتری از از آن محصول (فیزیکی یا غیر فیزیکی) آشنا شوند.

زرین لینک پرداخت شخصی

«لینک پرداخت شخصی» یا لینک پرداخت بدون مبلغ، درست شبیه یک دستگاه کارتخوان عمل می کند، به این صورت که یک لینک پرداخت یکتا به نام شخص، فروشگاه یا هر دو به صورت همزمان، صادر می شود که الزامی برای تعیین یک مبلغ مشخص در آن وجود ندارد. یکی از مهم ترین ویژگی های لینک پرداخت شخصی، حذف فرآیند های وقت گیر کارت به کارت و سرعت دهی به فرآیند انتقال وجه از شخصی به شخص دیگر است. در واقع برای خرید، پرداخت، یا انتقال مبلغ به یک حساب تعریف شده، می توان از لینک پرداخت شخصی و بدون مبلغ از پیش تعیین شده استفاده کرد.

چگونه زرین لینک بسازیم؟

به منظور ساختن زرین لینک پیش از هر چیز نیاز است در زرین پال ثبت نام کنید و یک حساب کاربری داشته باشید. اگر تا این لحظه برای ثبت نام و عضویت زرین پال اقدامی نکرده اید، می توانید پس از ورود به این صفحه، نسبت به ایجاد حساب کاربری در زرین پال اقدام نمایید. پس از تکمیل ثبت نام، صفحه ای به شما تعلق می گیرد که به واسطه آن، می توانید نسبت به دریافت درگاه پرداخت اقدام نمایید و گزارش گیری دقیقی از فرآیند فروش خود داشته باشید. همچنین می توانید از جزییات تمام تراکنش ها، تسویه حساب ها، محصولات، خدمات و حساب های بانکی خود مطلع شوید و صفر تا صد فروش تان را رصد کنید. لطفا توجه داشته باشید چنانچه از بخش پیشخوان درگاه موردنظر خود را انتخاب نمایید و سپس زرین لینک بسازید، لینک ساخته شده برای درگاه شما ساخته خواهد شد.

برای ساختن زرین لینک مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. پس از ورود به حساب کاربری خود در زرین پال، از منو سمت راست صفحه، روی گزینه محصولات کلیک کنید.

ساخت زرین لینک

۲. سپس در سمت چپ صفحه، روی گزینه «ساخت محصول جدید» کلیک کنید.

ساخت درگاه پرداخت اینستاگرام

۳. پس از انتخاب گزینه «ساخت محصول جدید»، در پنجره ای که با عنوان مرحله اول نمایش داده می شود، عنوان محصول، مبلغ موردنظر، و در صورت تمایل توضیحات موردنظر خود را وارد کنید.

ساخت درگاه پرداخت تلگرام

۴. در قسمت سفارشی سازی فرم انتخاب کنید که قصد دارید در صفحه پرداخت، چه بخشی به کاربران شما نمایش داده شود.

ساخت درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی

۵. در آخرین بخش، یعنی قسمت محدودیت، می توانید تعداد مجاز سفارش محصول خود را به صورت نامحدود مشخص کنید.

درگاه پرداخت اینستاگرام

۶. یا برای تعداد مجاز سفارش محصول فیزیکی یا دیجیتالی خود، یک سقف مجاز برای سفارش مشخص کنید.

درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی

۷. در هر دو حالت انتخابی (با محدودیت های یا نامحدود)، می توانید با غیرفعال کردن تیک «نمایش رسید پرداخت»، از لینک بازگشت ارسال پیام برای تراکنش های موفق یا ناموفق استفاده کنید.

درگاه پرداخت زرین لینک

۸. پس از ثبت محصول جدید، می توانید زرین لینک آن را کپی کنید و با کاربران خود در شبکه های اجتماعی یا کانال های پیام رسان به اشتراک بگذارید.

ساخت درگاه پرداخت

۹. همچنین می توانید با استفاده از قابلیت پرداخت با QR Code زرین پال، و ارسال آن برای کاربران خود، کاربر پرداخت کننده را مستقیما به صفحه پرداخت اختصاصی خود منتقل هدایت کنید. طی این فرآیند، کاربران شما می توانند با اسکن تصویر بارکد نمایش داده شده در صفحه دستگاه موبایل خود، به صفحه پرداخت و سرویس دریافت حمایت مالی زرین پال منتقل شوند و کلیه مراحل پرداخت را بدون نیاز به اعلام رمز یا اطلاعات کارت، در گوشی موبایل خود تکمیل کنند.

زرین لینک

ارسال زرین لینک برای مشتریان

برای اشتراک گذاری یا ارسال زرین لینک محصول برای کاربران خود، لینک ساخته شده را کپی کنید و زرین لینک دریافتی را در استوری یا پروفایل فروشگاه اینستاگرامی خود قرار دهید، یا از طریق ارسال در ایمیل، پیامک، یا مستقیما از طریق کانال های پیام رسان فروشگاه تان، برای مشتری ارسال کنید.

برای داشتن درگاه پرداخت باید اینماد بگیریم؟

مهمترین بخش یک کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینترنتی، درگاه پرداخت آن است. در حال حاضر فروشگاه های آنلاین از درگاه های پرداخت بسیاری مانند درگاه پرداخت مستقیم بانک های مختلف و درگاه های پرداخت واسط استفاده می کنند؛ اما برای این که بتوانید از درگاه های پرداخت بانک ها در فروشگاه اینترنتی استفاده کنید وب سایت شما باید دارای نماد الکترونیکی یا همان اینماد باشد. جالب است بدانید دریافت ای-نماد، خود فرآیندی است که شاید ماه ها طول بکشد! بنابراین نمی توانید در همان ابتدای راه اندازی فروشگاه، ای-نماد دریافت کنید پس عملا درگاه های پرداخت مستقیم نتیجه ای جز کاهش سرعت پیشرفت کسب و کارهای آنلاین نخواهند داشت.

مزایای درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

روزانه انرژی و زمان زیادی برای مدیریت امور مالی و بررسی جزئیات پرداخت های انجام شده صرف می شود چه بسا که به دلیل خطای انسانی، ممکن است این گزارش ها، از دقت بسیار پایینی نیز برخوردار باشند. درگاه های واسط معتبر، با تجزیه و تحلیل پرداخت های موفق و ناموفق، این امکان را برای صاحبین کسب و کارها فراهم کرده اند تا گزارش دقیقی از صحت تراکنش های انجام شده داشته باشند و بر اساس نوع محصول، ساعت انجام تراکنش، تاریخ، مبلغ و نام شخص پرداخت کننده، فاکتور دیجیتالی فروش خود را مشاهده و دریافت کنند.

درگاه های پرداخت واسط، به گونه ای پیاده سازی شده اند که به راحتی تمامی نیازهای مشتریان و صاحبان مشاغل را پوشش می دهند و از ویژگی های بسیاری برخوردارند. در برخی از درگاه های واسط، شما می توانید یک درگاه اختصاصی برای کسب و کار خود بسازید و فرم های دلخواه خود را طراحی کنید. علاوه بر این برخی از درگاه ها، این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا برای محصولات فروشگاه خود، لینک های اختصاصی و مجزا با عنوان لینک پرداخت در اینستاگرام بسازید و به طور مستقیم برای مشتریان خود ارسال کنید.

گفتنی است تنوع پلاگین های درگاه های واسط، یکی از عواملی است که تاثیر فوق العاده ای در افزایش نرخ فروش داشته است. سرعت و عملکرد بسیار دقیق این درگاه ها، به اضافه سهولت استفاده، باعث می شود مشتریان تجربه خرید لذت بخشی از فروشگاه های اینستاگرامی داشته باشند و خرید خود را مجددا تکرار کنند. با این که درگاه های واسط در عمل یکسان جلوه کنند، ولی هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و نوع خدماتی که به کاربران شان ارائه می کنند بسیار متفاوت است. بنابراین، در وهله اول سعی کنید دغدغه ها و نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید، و درگاهی انتخاب کنید که با پشتیبانی مطلوب، بیشترین تنوع خدماتی را در اختیار کسب و کار شما قرار می دهد و مورد اعتماد مشتریان است.

کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی

 در هر تراکنش با درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال، کارمزد یک درصد تا سقف ۳۰۰۰ تومان کسر خواهد شد، همچنین کاربران جدید می توانند در ماه اول عضویت خود در زرین پال، از تمام سرویس ها و خدمات ارائه شده، به صورت کاملا رایگان استفاده کنند.

کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت امن

 درگاه پرداخت الکترونیکی امن، در دنیایی که روز به روز در حال گسترش است و هر لحظه خدمات و ابزارهای مختلفی به آن اضافه می شود، بدون شک از مهم ترین نکاتی است که می تواند در افزایش فروش و رشد هر کسب و کاری نقش تاثیرگذاری ایفا کند. در سال های اخیر که دادوستدهای مالی در بستر اینترنت و شیوه های کسب درآمد آنلاین، رشد تصاعدی داشته، طبعا نیازهای جدیدی نیز شکل گرفته است که از مهم ترین این نیازها، تامین امنیت لازم در حفظ اطلاعات های بانکی کاربران پرداخت کننده هنگام تعاملات مالی و جلوگیری از به سرقت رفتن این گونه اطلاعات در وب سایت های کلاهبرداری است. در حقیقت این نیاز کاربران است که منجر به خلق ابزارهای جدید، یا به روزرسانی و تقویت زیرساخت ها می شود. با وجود تمام تلاش هایی که با هدف بهبود عملکرد ابزارها اعمال می شود، با این حال خریداران همچنان یک دغدغه اساسی دارند؛ امنیت اطلاعات کارت بانکی ، هنگام انجام تراکنش های اینترنتی.

ویژگی های درگاه پرداخت امن

اولین قدم برای تقویت و بهبود فرآیند فروش، بررسی سطح امنیت درگاه پرداخت اینستاگرام است. پیش از انتخاب درگاه پرداخت، این مورد را در اولویت قرار دهید که کدام یک جایگاه ویژه ای میان مشتریان دارد و مورد اعتماد آن هاست. با یک جست و جوی ساده، می توانید با درگاه های واسطی که از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردارند آشنا شوید و با بررسی کیفیت و خدماتی که ارائه می دهند، درگاه واسط موردنظر خود را انتخاب کنید و برای محصولات تان، لینک پرداخت اینستاگرام بسازید.

تشخیص درگاه پرداخت جعلی

با وجود تمام آموزش ها و اطلاع رسانی ها در خصوص استفاده از درگاه های پرداخت الکترونیکی امن هنگام پرداخت های آنلاین، همچنان به طور متوسط روزانه، با آمار بی شماری در فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی رو به رو هستیم که به دلیل ورود افراد به درگاه پرداخت جعلی و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی رخ می دهد. بنابراین نیاز است قبل از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، از امنیت درگاه پرداخت الکترونیکی مطمئن شویم. در حقیقت با بررسی چند نکته ساده هنگام انجام تراکنش های آنلاین ، به راحتی می توان درگاه پرداخت الکترونیکی امن را شناسایی کرد و از ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه پرداخت جعلی و به سرقت رفتن این اطلاعات جلوگیری کرد.

روش های تشخیص درگاه پرداخت امن

برای تشخیص و تفکیک درگاه پرداخت الکترونیکی امن، با درگاه پرداخت جعلی چند راه کار ساده وجود دارد که در ادامه به صورت لیست وار به آن ها پرداخته شده است:

۱. پروتکل امنیتی انتقال اطلاعات

پروتکل امنیتی SSL یکی از مهم ترین آن ها برای اعتبارسنجی و تشخیص درگاه پرداخت الکترونیک امن از درگاه پرداخت جعلی است. هنگامی که برای پرداخت مبلغ یک کالا یا انواع خدمات و سرویس ها، در مرورگر تلفن همراه خود، به صفحه پرداخت الکترونیکی وارد می شوید، همان طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، در قسمت بالای صفحه، در ابتدای لینک یا آدرس آن https:// درج شده است. Https مخفف عبارت Hypertext Transfer Protocol Secure و یک پروتکل ارتباطی برای انتقال امن اطلاعات است. در حقیقت این پروتکل امنیتی، اطلاعات دریافتی توسط کاربر را رمزنگاری می کند و پس از ایجاد لایه امنیتی در آن ها، این اطلاعات را به سمت وب سایت مقصد هدایت می کند.

هزینه درگاه پرداخت اینترنتی

۲. بررسی و سنجش پیام های دریافتی در صفحه پرداخت

برای اعتبارسنجی صفحه پرداخت اینترنتی و اطمینان از امنیت آن، یک مرتبه اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت عمدی اشتباه وارد کنید، به طور مثال چهار رقم اول شماره کارت خود را صحیح و مابقی شماره ها را نادرست بنویسید. در این حالت اگر آن صفحه پرداخت به سیستم بانکی کشور متصل باشد، بلافاصله پیامی با مضمون خطا یا نامعتبر بودن شماره کارت یا سایر عبارت های مشابه به شما نمایش داده می شود، در غیر این صورت، چنانچه در پیام خطا، استانداردهای رایج را مشاهده نکردید، در خصوص جعلی بودن آن صفحه پرداخت تردید نکنید.

درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت
درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت

۳. URL صفحات پرداخت اینترنتی

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اگر در صفحه پرداخت اینترنتی، به آدرس آن توجه کنید، متوجه خواهید شد که در تمام صفحات موردتایید سیستم بانکی کشور، عبارت shaparak.ir وجود دارد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد توجه به شیوه نوشتن shaparak.ir و بررسی تعداد حروف و املای آن هاست. توجه و دقت به این مساله، از این جهت حائز اهمیت است که برخی از وب سایت های متصل به درگاه پرداخت جعلی، این عبارت را با ایجاد تغییراتی نامحسوس در حروف shaparak.ir به صورت های دیگری می نویسند؛ به طور مثال shaparaak.ir یا shapaarak.ir یا shaaparak.ir که همگی نشانه درگاه پرداخت جعلی است، با این حال به دلیل ایجاد خطای چشمی، و استفاده از نشان شناخته شاپرک، کاربر از امنیت اطلاعات کارت بانکی او مطمئن می سازد ولی در پشت پرده او را فریب می دهد و از اطلاعات او سوءاستفاده می کند.

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی جعلی

۴. صفحه کلید امن

اگر در پرداخت های اینترنتی، حتی یک مرتبه از درگاه پرداخت الکترونیکی امن استفاده کرده باشید، حتما می دانید که هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی می توانید از صفحه کلید مجازی و پیش فرض آن صفحه پرداخت استفاده کنید. این صفحه کلید ها به منظور افزایش امنیت پرداخت های اینترنتی تعبیه شده اند که از جمله روش هایی است که با استفاده از آن می توانید امنیت و اعتبار آن صفحه پرداخت، یا جعلی بودن آن را تشخیص دهید. برای این کار نیاز است تا روی آن کلیک کنید و نگاهی اجمالی به اعداد و محل قرارگیری آن ها در صفحه کلید بیاندازید.

سپس یک مرتبه صفحه را Refresh کنید و دوباره روی آن کلیک کنید. در صورتی که محل فعلی قرارگیری اعداد با محل قرارگیری قبلی آن ها (قبل از Refresh کردن)، همخوانی نداشت و بین آن ها یک جابه جایی صورت گرفته باشد، آن درگاه، یک درگاه پرداخت الکترونیکی امن و معتبر بوده و در صورتی که هیچ تغییری رخ نداده باشد، و تمام اعداد در محل قبلی خود باشند، بدون شک شما در یک درگاه پرداخت جعلی هستید.

گرفتن درگاه پرداخت

۵. بررسی نشان اعتماد یا کد تایید پرداخت

اگر قصد دارید محصول موردنظر خود را از وب سایت فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، بررسی نشان اعتماد زرین پال، یکی از مطمئن ترین و سریع ترین روش ها برای اطمینان از امنیت پرداخت و جلوگیری از به سرقت رفتن اطلاعات کارت بانکی افراد است.

درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک

سپس یک پنجره مطابق تصویر زیر به صورت جداگانه باز خواهد شد که اطلاعات کلی فروشنده و تاییدیه زرین پال را به شما نمایش می دهد.

تعرفه کارمزد درگاه پرداخت اینترنتی

چنانچه تصویری مطابق نمونه بالا مشاهده کردید، می توانید با اطمینان و آرامش خاطر، ضمن حفظ اطلاعات بانکی و تضمین امنیت پرداخت اینترنتی، محصول موردنظر خود را انتخاب و با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی تان، خرید خود را نهایی کنید.

لطفا توجه داشته باشید:

  • از وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی دارای نشان تایید پرداخت خرید کنید.
  • در ابتدای آدرس صفحه پرداخت در مرورگر خود، به عبارت https توجه نمایید.
  • با وارد کردن عمدی شماره کارت، صحت صفحه پرداخت را اعتبارسنجی کنید.
  • با رفرش کردن صفحه پرداخت، تغییر محل قرارگیری اعداد در صفحه کلید امن را بررسی کنید.
  • هنگام تکمیل فرآیند پرداخت، مطمئن شوید به شاپرک منتقل شده اید.
  • همچنین می توانید لیست شرکت های پرداخت الکترونیک دارای مجوز بانک مرکزی را در وب سایت شاپرک در این صفحه مشاهده نمایید.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت زرین پال، به واسطه قابلیت مسیردهی هوشمند، با اتصال همزمان به درگاه های متنوع و معتبر شاپرکی (PSP)، کاربران را به سریع ترین و مطمئن ترین درگاه بانکی منتقل می کند و باعث افزایش درصد تراکنش های موفق می شود.

ویژگی درگاه پرداخت زرین پال

  • ارائه کارت بانکی زرین کارت برای پذیرندگان خود
  • ارائه درگاه پرداخت اختصاصی با نام کسب و کار
  • ارائه لینک اختصاصی محصول برای پرداخت سریع مشتریان
  • دریافت نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره موبایل مشتریان
  • دسترسی سریع به گزارش تراکنش ها و تسویه حساب در اپلیکیشن موبایل
  • کارمزد کاملا رایگان در روزهای سه شنبه ( سه شنبه های طلایی زرین پال)
  • پاسخگویی سریع و پشتیبانی ۲۴ ساعته، ۷ روز هفته
  • تسویه حساب رایگان در ماه اول عضویت
  • سقف کارمزد یک تا سه درصدی
  • ربات تلگرامی برای اطلاع از وضعیت تراکنش ها
  • دریافت خروجی گزارش اکسل تراکنش ورودی و خروجی با تمام جزییات پرداخت
  • انتقال وجه بین کاربران زرین پال و کیف پول
  • دو سطح کاربری نقره ای و طلایی
  • تسویه حساب خودکار روزانه
  • لینک پرداخت اختصاصی برای هر محصول
  • زیرساخت های قدرتمند و دیوار امنیتی قوی
  • ایجاد کد تخفیف برای محصول دلخواه
  • امکان مشارکت در فروش پذیرندگان و پرداخت پورسانت برای معرفی کاربران
  • امکان ایجاد چندین کیف پول
  • افزونه های آماده برای وردپرس، جوملا و فروشگاه سازهای مختلف
  • پرداخت در شبکه های اجتماعی
  • افزایش تراکنش های موفق با قابلیت مسیردهی هوشمند
  • امکان ساخت درگاه های مختلف بانکی
  • افزایش نرخ کاربران پرداخت کننده

تسویه حساب با درگاه پرداخت

به صورت کلی فرآیند تسویه حساب درگاه پرداخت در مدل پرداخت یاری کاملا مطابق با سیکل پایای اعلام شده توسط بانک مرکزی انجام می شود. سیستم پایا با هدف تسهیل مبادلات بانکی در چارچوب قوانین بانکی کشور، انبوهی از تراکنش‌ های خرد و کلان بین بانکی را پردازش می‌ کند.در سیکا پایا، تمامی انتقالات سامانه «پایا» برای دستور پرداخت‌ مشتریان در روزهای غیر تعطیل، دو بار در روز پردازش شده و برای اعمال نتیجه به بانک‌ مقصد ارسال می‌ شود. در سیکل اول پس از این که یک تراکنش انجام می شود، بلافاصله پس از پرداخت موفق، کارمزد آن کسر شده و مبلغ نهایی به حساب بانکی پرداخت‌ یار واریز می‌ شود. سپس در سیکل دوم، شاپرک مبلغ واریز شده را از حساب پرداخت‌ یار برداشت کرده و به بانک مرکزی منتقل می‌ کند. نهایتا در سیکل سوم، بانک مرکزی موجودی قابل تسویه را به حساب پذیرنده واریز می‌ کند. طبق سیکل پایای بانکی، زمان تسوی ه‌حساب به مقصد بانک پاسارگاد ۲۴ ساعت پس از ثبت درخواست تسویه، تمامی مبالغ به صورت خودکار، هر روز ساعت ۱۴ واریز خواهند شد و زمان تسویه حساب به مقصد به پرداخت ملت، هر روز ساعت ۱۱:۳۰ خواهد بود.

لطفا توجه داشته باشید که:

مطابق قوانین پرداخت‌یاری، ثبت درخواست تسویه‌ در روزهای تعطیل رسمی یا اداری، به روزهای کاری هفته موکول خواهد شد. اگر پذیرنده در پنل کاربری زرین پال خود، روز یا تاریخی که در دوره‌ های هفتگی و ماهانه انتخاب کرده‌ است، با روزهای تعطیل مصادف شود، تسویه‌ حساب او در هفته‌‌ بعد، همان روز، یا ماه بعد، همان تاریخ انجام خواهد شد.

پرسش‌های متداول

درگاه پرداخت اینترنتی (ipg) چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway) یا IPG سیستمی است که امکان تراکنش‌های مالی در بستر اینترنت را فراهم می‌سازد. در حقیقت درگاه پرداخت اینترنتی یکی از بهترین گزینه‌ها جهت دریافت مبالغ حاصل از درآمد فروش است و کلیه‌ی این مبالغ را، از بخش فروش به حساب متصل به آن منتقل می‌کند.

چگونه درگاه پرداخت زرین‌پال بسازم؟

برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال، در حساب کاربری خود، از منو بالای صفحه، روی «پیشخوان» کلیک کنید. سپس گزینه‌ی «+ درخواست درگاه پرداخت» را انتخاب نمایید و در پنجره‌ی «اضافه کردن درگاه پرداخت»، عنوان وب‌سایت٬ آدرس وب‌سایت، دسته‌بندی وب‌سایت٬ شماره تماس پشتیبانی و حساب بانکی تسویه را وارد کنید و به مرحله‌ی بعد بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.