پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام؟ کدام یک بهتر است؟

پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام؟
پست اسلایدی یا IGTV اینستاگرام؟

زمانی که شما با انواع پست در اینستاگرام آشنایی کامل داشته باشید، می توانید پست مناسب با کسب و کار خود را استفاده کنید. سپس می توانید مخاطبین خاص خود را جلب کنید و در نهایت کسب و کار شما توسط کاربران اینستاگرام دیده شود. اینستا دارای قابلیت به اشتراک گذاشتن چندین نوع محتوا از جمله عکس، ویدئو و استوری را دارد. شما می توانید پست های خود را به شکل IGTV و پست اسلایدی در اینستا منتشر کنید. در ادامه معایب و مزایای هر یک را بررسی میکنیم.

Igtv بهتره یا پست

نکات مهم در پست گذاری اینستاگرام

محتوا گذاری مناسب

با توجه به اینکه پیج های مختلفی در اینستاگرام وجود دارد شما باید یک موضوع و فضای خاص را انتخاب کنید و در راستای همان موضوع شروع به تولید محتوا و پست گذاری کنید. هر چیزی که پست می کنید باید حول محور موضوع انتخابی شما باشد. از بحث های پراکنده پرهیز کنید چون مخاطب را سردرگم می‌کند.

رعایت نظم

برای ارسال موضوعات زمان‌بندی خاص خود را داشته باشید؛ به طوری که مخاطب شما برای دنبال کردن مطالب تان به انتظار بنشیند. پس خیلی مهم است که مطالب را به شکل منظم ارائه کنید.

هشتگ گذاری

برای پست هایی که می گذارید هشتگ های پرطرفدار انتخاب کنید. دقت کنید که هشتگ ها مبهم نباشند، چون در عرض چند ثانیه فروکش می کنند. حداکثر در هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. هشتگ های انتخابی خود را در کپشن قرار ندهید. می توانید لیستی از هشتگ های خود را در کامنت ها کپی کنید.

استفاده از ویژگی ( Geotagجادویی)

زمانی که یک پست منتشر می کنید با تگ کردن موقعیت جغرافیایی خود می توانید بازدید از پست خود را بالا ببرید. به این صورت که افرادی که وارد آن موقعیت جغرافیایی می‌شوند و یا آن را جستجو می‌کنند، پست شما را مشاهده خواهند کرد.

ارسال پست بهینه و به موقع

افراد در موقعیت‌های مکانی و جغرافیایی متفاوت زندگی می‌کنند؛ بنابراین شما باید یک زمان مناسب برای ارسال پست انتخاب کنید .

بیشتر بخوانید:انواع پست در اینستاگرام

IGTV اینستاگرام چیست؟

قبل از ارائه قابلیت IGTV توسط اینستاگرام افراد نمی توانستند ویدئوهای بیشتر از یک دقیقه را در اینستاگرام آپلود کنند. اما از زمان اجرایی شدن این تکنولوژی در اینستاگرام افراد می توانند ویدئوهایی تا حداکثر زمان یک ساعت را آپلود کنند. البته کاربران عادی قادر به آپلود کردن ویدئو های حداکثر ۱۰ دقیقه ای خواهند بود. IGTV برنامه ویدئویی مستقل برای سیستم عامل اندروید و ios است.IGTV  متشکل از دو واژه تلویزیون و اینستاگرام است. در واقع IGTV باعث شده اینستاگرام تبدیل به یک تلویزیون برای تماشا کردن فیلم های طولانی تر از یک دقیقه شود. در IGTV فیلم به صورت لایو و زنده پخش نمی شود. باید ویدئو را از قبل ذخیره کرده باشید تا بتوانید در قسمت IGTV اینستاگرام خود آپلود کنید.

تفاوت پست و IGTV در اینستاگرام

کاربرد IGTV در اینستاگرام

چند نمونه از کاربرد های IGTV اینستاگرام به شرح زیر است:

  • آپلود ویدئو با زمان ۱۰ تا ۶۰ دقیقه
  • آپلود ویدئوها به صورت عمودی
  • قابلیت دانلود و مشاهده ویدئو ها
  • امکان لایک، کامنت و بازنشر کردن ویدئو
  • پشتیبانی از رزولوشن  4k
  • امکان بارگذاری لینک در قسمت توضیحات ویدئو
  • بارگذاری ویدئو با حداکثر حجم ۳.۶ گیگابایت

مزایا و معایب قابلیت IGTV اینستاگرام

مزایای IGTV اینستاگرام شامل موارد زیر می شود:

  • کنترل کامل ویدئو (عقب جلو کردن ویدئو) در حالی که این امکان در پست های اسلایدی اینستاگرام وجود ندارد.
  • ‌ IGTV را میتوان در قسمت پست های اینستاگرام قرار داد به این صورت که کاربر باید حدود یک دقیقه از ویدئو را مشاهده کند و بعد روی دکمه Keep کلیک کند.
  • این قابلیت نیاز به نصب اپلیکیشن جداگانه‌ای ندارد و تنها با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام می توان از این پلتفرم استفاده کرد.
  • لینک آی جی تی وی را می توان استوری کرد. به این ترتیب آمار بازدید ویدئو IGTV نیز افزایش می یابد.
  • ‌ IGTVدر اینستاگرام جدا از پست ها نیست. ویدئوهای نشر یافته در آی جی تی وی در اکسپلور نمایش داده می شوند.

معایب IGTV اینستاگرام نیز می تواند شامل موارد زیر باشد:

پست های IGTV از بازدیدهای صورت گرفته، تعداد نمایش در اکسپلورر و تعداد دقیق لایک ها، اطلاعات دقیقی به ما نمی‌دهد و به همین علت پست‌های IGTV را نمی توان تحلیل کرد. همچنین در IGTV مشخص نیست که چه تعدادی از افراد تا کدام قسمت ویدئو را مشاهده کردند.

پست اسلایدی اینستاگرام

پست های اسلایدی در اینستاگرام معمولا با استقبال بیشتری رو به رو هستند، چون مخاطب ها بیشتر می توانند با این نوع پست ها ارتباط برقرار کنند. یکی دیگر از علت‌های استقبال زیاد از پست اسلایدی در اختیار گذاشتن نکات بیشتر برای مخاطب است.

چگونه پست چند اسلایدی بگذاریم

بیشتر بخوانید:اینگیجمنت اینستاگرام چیست؟

مزایای پست اسلایدی در اینستاگرام

استفاده از پست اسلایدی که یکی از جذاب ترین گزینه های اینستاگرام است، می تواند انتخاب بسیار خوبی برای جذب مخاطبین باشد. در ادامه به تعدادی از این مزیت های جذاب اشاره خواهیم کرد:

  • از آنجایی که شاید افراد زیادی نباشند که یک کپشن طولانی را به طور کامل بخوانند، انتخاب پست اسلایدی به عنوان یک گزینه مناسب می تواند این مشکل را حل کند و البته مخاطب را بیشتر درگیر خواهد کرد.
  • استفاده از کپشن برای توضیح مطالب در اینستاگرام کاملا مفید است اما هیچ چیز به اندازه تصاویر گویا نیست، به همین علت با استفاده از پست های اسلایدی می توان مطالب را در کنار عکس ها با هم منتشر کرد. به این ترتیب ذوق خواندن و دنبال کردن در مخاطب بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه اینستاگرام یک پلتفرم تصویر محور است، بهترین روش برای جذب مخاطب استفاده از تصاویر زیبا و جذاب است. چون اگر افراد حتی رغبتی به خواندن محتوا هم نداشته باشند، حتما این تصاویر را مشاهده می کنند. البته اگر یک پست از نظر ویژگی های ظاهری زیبا باشد ۱۰۰ درصد افراد برای خواندن آن ترغیب می شوند.
  • یکی دیگر از مزیت های پست های اسلایدی که می توانیم به آن اشاره کنیم، برجسته سازی افراد، کسب و کارها، محصولات یا هر چیز دیگر است. مثلا اگر قرار باشد یک فرد را معرفی کنیم با دادن همه اطلاعات مخاطب خسته می شود؛ بنابراین ساخت یک پست اسلایدی بهترین روش است. چون این امکان را می دهد در هر کدام از اسلاید ها یک جنبه را در نظر بگیریم که از طولانی شدن محتوا در هر اسلاید جلوگیری کند.
  • به طور کلی پست اسلایدی برای همه جذاب است. اما گاهی اوقات می توان با استفاده از تکنیک‌های مختلف مخاطب را تشویق به خواندن ادامه اسلایدها کرد. مثلاً می توان در هر یک از اسلایدها از عبارت «ورق بزنید» یا موارد دیگر استفاده کرد. همینطور در اسلایدها می‌شود نظر مخاطب را در مورد پست، عکس و یا محتوای منتشر شده جویا شد.
  • یکی از بهترین زمینه های استفاده از پست اسلایدی برای داستان گویی است.
  • به کمک پست های اسلایدی علاوه بر اینکه می‌توان متن ها را منتشر کرد. امکان ادغام متن با سایر محتوا از جمله جدول ها تصاویر و موارد دیگر وجود دارد که این ویژگی باعث می شود مخاطب به خواندن ترغیب شود.
  • از دیگر مزایای پست اسلایدی می‌توانیم به انتشار نظرات مثبت مخاطبان در چند تصویر اشاره کنیم که باعث می شود سایر کاربران اینستا به دنبال کردن صفحه تشویق شوند.
پست اسلایدی یا Reels یا IGTV

ریلز (Reels) چیست؟

اینستاگرام اخیرا قابلیت جدیدی را معرفی کرده تا بتواند قسمتی از محبوبیت تیک تاک را به دست آورد. در قابلیت ریلز اینستاگرام این امکان وجود دارد که ویدئوهای کوتاه ۱۵ ثانیه ای با استفاده از ابزارهای ویرایشی مختلف ساخته شوند. البته جدیدا امکان ساخت ویدئو تا حداکثر یک دقیقه افزایش پیدا کرده است.

تفاوت ریلز با استوری

 تفاوت عمده‌ای که بین ریلز و استوری در اینستاگرام وجود دارد این است که ریلز بیشتر مربوط به خلاقیت ها و یا سرگرمی هستند ولی استوری ها بیشتر با موضوع روزمره در ارتباط اند. در ریلز افکت های متنوع تری وجود دارد. محل ذخیره شدن ریلز در پیج شما است، ریلز مثل IGTV یک بخش اختصاصی در پیج اینستاگرام شما دارد.

استفاده از ریلز چه مزیت هایی دارد؟

یکی از مزیت های استفاده از ریلز جذب دنبال کننده بیشتر است. به این صورت که شما علاوه بر اینکه می‌توانید زمان حضور فالوورها و مخاطبان موجود خود را روی پیج افزایش دهید، می توانید به جذب فالوور هم بپردازید. به این صورت که با افکت های خاصی ویدئوهای خود را منتشر می کنید که مخاطبان به علت افکت های جذاب و یا آهنگ های متفاوت، ویدئو شما را تا آخر تماشا می کنند.

تفاوت ریلز با استوری

ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی

اگر شما یک فرد فعال در شبکه های اجتماعی هستید و باید چندین اکانت مختلف را به صورت همزمان مدیریت کنید، قطعا سرعت و سهولت در انجام فعالیت‌ها یکی از نیازهای اصلی شماست. ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب یک دستیار هوشمند و همه جانبه است که با استفاده از آن می‌توانید تمامی اکانت‌های خود را به یک داشبورد متصل کنید و به تمامی امکانات و قابلیت‌های شبکه های اجتماعی به صورت یکجا دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌ها و امکانات نوین هاب

زمان‌بندی و انتشار خودکار محتوا:

با استفاده از داشبورد نوین هاب می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در همه شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید تا به صورت خودکار منتشر شود. پست خودکار اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی از ویژگی‌های برجسته ابزار نوین هاب است.

مدیریت و دانلود کامنت:

کامنت‌های همه شبکه‌های اجتماعی خود را یکجا ببینید، پاسخ دهید، با تگ دلخواه دسته‌بندی کنید و خروجی اکسل بگیرید.

مدیریت دایرکت:

با استفاده از داشبورد نوین هاب، دایرکت‌های اینستاگرام را پاسخ دهید، دسته بندی کنید و از آن‌ها خروجی اکسل بگیرید.

آنالیز شبکه‌های اجتماعی:

نمودار رشد فالوئرها، میزان اینگیجمنت و ایمپرشن هر محتوا، ساعت آنلاین بودن فالوئرها، هشتگ‌های پربازدید استفاده شده توسط شما و… را در یک صفحه ببینید.

نگاه کلی

اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن محبوب توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. قابلیت های متعددی در اینستاگرام وجود دارد که به برخی از آنها از جمله IGTV، ریلز و پست اسلایدی اشاره کردیم. به طور کلی علاقه مخاطبان و اینفلوئنسرها به استفاده از پست های اسلایدی بیشتر است؛ زیرا در کنار ترکیب محتوا و تصاویر، اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. علاوه بر این، تفاوت های عمده ریلز و استوری را مورد بررسی قرار دادیم که ریلز بیشتر جنبه سرگرمی و خلاقانه دارد. همچنین پیج هایی که در اینستاگرام به ارائه محتوا و خدمات هزینه دار می پردازند، می توانند برای سهولت خریداری توسط مخاطب از درگاه پرداخت امن و هوشمند زرین پال استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.