اطلاعیه سازمان مالیاتی؛کارت به کارت هم مالیات دارد

کارت به کارت هم مالیات دارد
کارت به کارت هم مالیات دارد

کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.

سازمان مالیاتی درباره واریزی کارت به کارت اعلام کرد: در حالی برخی فروشنده‌ها تصور می‌کنند، واریزی‌های کارت به کارت به حساب تجاری مبنای محاسبه مالیات نیست که سازمان امور مالیاتی تمامی واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را به عنوان فروش اعلام کرد.

با توجه به قوانین و مقررات موجود، کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌ پرداخت اینترنتی، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد.

همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:بدیهی است حساب‌های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر پایش شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به آن واریز شود درآمد کتمان شده تلقی و مشمول مالیات و جرائم متعلقه خواهد شد.

به کدام تراکنش کارت‌به کارت، مالیات تعلق می گیرد؟

همان‌طور که سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است، مبنای محاسبه مالیات بررسی تراکنش‌های حساب‌های تجاری است. به این معنی که زمانی که یک حساب از سوی سازمان امور مالیاتی تجاری تشخیص داده شود، تمامی تراکنش‌های آن از جمله واریزی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا کارت به کارت نیز مبنای محاسبه مالیات خواهند بود.

نکته مهم این است که این موضوع به هیچ عنوان به این معنی نیست که از هر تراکنش کارت به کارت مالیات اخذ می‌شود، بلکه در مجموع سازمان امور مالیاتی همه واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را محاسبه کرده و مالیات فروشنده را بر اساس آنها محاسبه خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.