الزام دریافت کد مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی

دریافت کد مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی
دریافت کد مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی

مطابق با بخشنامه‌ی صادر شده از سمت بانک مرکزی، افرادی که متقاضی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی هستند، در وهله‌ی اول می‌بایست نسبت به تشکیل پرونده‌ی مالیاتی از طریق سامانه‌ی بانک مرکزی اقدام نمایند و پس از تکمیل پرونده‌ی مذکور و دریافت کد مالیاتی، درخواست خود را مبنی بر فعال‌سازی درگاه پرداخت، به شرکت‌های پرداخت‌یار مورد تایید شاپرک ارسال کنند.

گفتنی‌ست که در حال حاضر دستورالعملی جهت دریافت کد مالیاتی برای کسب و کارهای اینترنتی و دارندگان درگاه پرداخت اینترنتی که پیش‌ از تصویب و اجرای این قانون، درگاه پرداخت دریافت کرده‌اند وضع نشده است.

از مهم‌ترین دلایل وضع این قانون، عدم هماهنگی میان مالیات‌های پرداخت شده در شبکه‌ی بانکی کشور با داده‌های دریافتی از کسب و کارهای اینترنتی مشمول پرداخت مالیات بیان شده است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد که هدف از اجرای این قانون، مبارزه به پولشویی سازمان‌ها، شرکت‌ها و به صورت کلی افرادی است که از مشمولین پرداخت مالیات هستند، با این‌حال از پرداخت آن امتناع کرده‌اند.

کلیه‌ی اشخاص مشمول، مکلفند به ترتیبی که سازمان مالیات کشور مقرر کرده است، نسبت به ثبت‌­نام و دریافت حق عضویت در سامانه‌ی مودیان مالیاتی اقدام نمایند. همچنین کلیه‌ی واحدهای صنفی و کسب و کارهایی که به‌ صورت مستقیم، با کاربران و مشتریان خود در ارتباط هستند نیز موظف‌اند علاوه‌بر عضویت در سامانه‌ی مودیان مالیاتی، از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نمایند. لازم به توضیح است که استفاده از پایانه‌های فروشگاهی، برای افرادی که مستقیما با مصرف‌کننده (مشتری) ارتباط ندارند، الزامی نیست. این در حالی‌ست که مودیان مذکور موظف هستند کلیه‌ی صورتحساب‌های مرتبط با کسب و کار خود را به ترتیبی که سازمان مقرر کرده است، پس از عضویت در سامانه‌ی مودیان مالیاتی و ورود به حساب کاربری خود، صادر نمایند.

در تبصره‌ی ماده‌ی ۱۰ از لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش)، این چنین آمده است که اشخاص مشمول مالیات، مکلف‌اند شماره‌ حساب‌های بانکی متصل به کسب و کار خود را به علاوه‌ی شناسه‌ی یکتای دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی مورد استفاده جهت ادامه‌ی فعالیت قانونی خود، به سازمان مالیات کل کشور اعلام کنند.

در مطالب بعدی وبلاگ زرین‌پال، به نحوه‌ی ثبت‌نام در سامانه‌ی مودیان مالیاتی، و چگونگی دریافت کد مالیاتی می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

15 دیدگاه

  1. سلام
    عجب گیری کردیم
    باید برگردیم به کارت به کارت

  2. از خانم حاجی‌زاده ممنونم برای اطلاع رسانی

  3. واقعا خدماتتون عالیه . ۳ ساله که با سیستم زرین پال آشنا شدم و کار میکنمو تو کار خوودتون بهترینین

  4. ممنون خانم حاجی زاده از مطلبتون، کلی استفاده کردیم

  5. آیا گرفتن کد مالیاتی خیلی دردسر داره، یا راحت میشه گرفتش؟؟

  6. آیا اطلاعات شخصی رو هم برای تعریف حساب دارایی لازم داریم ؟

  7. لطفا در این باره مطالب بیشتر و شفاف تری بگذارید
    متشکر

  8. محمد غلامی

    باسلام باید چیکار نیم حتما اجباری هستش ما که الان درگاه پرداخت داریم حتما حتما باید ثبت نام کنیم در اداره مالیت ؟ چقدر مالیات میگیرن ؟؟

  9. ممنون از مقاله مفید و کاربردی تون

  10. لطفا ویدیو از مراحل ثبت نام کد مالیاتی قرار بدید

  11. کسب و کار اینترنتی یه گزینه در حال پیشرفت هست

  12. کد مالیاتی برای کسب و کار اینترنتی لازم است ؟

  13. اگر حسابی که در درگاه استفاده می کنیم کد مالیاتی نداشته باشد چه می شود ؟

  14. با سلام
    تعرفه ها شما افزایش داره

  15. سلام ما که از خیر درگاه واسط گذشتیم چون اگر قرار باشه که بریم کد مالیاتی بگیریم واسه یه سایتی که هنوز معلوم نیست درآمد داشته باشه یا نه میریم درگاه مستقیم میگیریم چون حداقل نصف کاغذ بازیاشو انجام دادیم. به هرجهت فکر میکنم این کار بیشتر به سایت‌های واسط ضرر میرسونه نه سایت‌های درخواست دهنده چون با چندتا از سایت‌های همکار هم که صحبت کردم گفتند مستقیم بگیر چون دردسرش اندازه همون دریافت کد مالیاتی طول می‌کشه و البته یکم بیشتر اما دیگه حداقل کارمزد اضافه نمی‌دیم و به جای به عنوان مثال بیت پی می‌نویسه درگاه بانک ملت!
    حالا اگر بدون ایجاد رقابت حرف بزنم می‌تونید به صفحه دریافت کد مالیاتی زرین پال سر بزنید و ببینید چند نفر بعد از دیدن این کار از دریافت درگاه واسط منصرف شدن!
    فکر کنم اگر هوشمند بود یعنی به صورتی که اگر از یک درآمد به نسبت قابل توجهی در ماه بالاتر بود این کد درخواست می‌شد بهتر بود نه این که از سایتی که هنوز به درآمد نرسیده انتظار درخواست کد مالیاتی کنید.
    شاید باید به جای اطلاعت بی قید و شرط از شاپرک بهتر بود کمی انتقادات را ملازم کار خود می‌کردید.
    موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.