فرآیند فروش در اینستاگرام را حرفه‌ای و کوتاه کنید

کوتاه کردن فرایند فروش در اینستاگرام
کوتاه کردن فرایند فروش در اینستاگرام

فروش محصولات و خدمات از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام به صورت فزاینده‌ای در حال رشد است. احتمالا همه ما به عنوان یک خریدار تا به حال تجربه خرید از یکی از فروشگاه‌های اینستاگرامی را داشته‌ایم و شاید با خودمان فکر کرده‌ایم که فروش در اینستاگرام احتمالا کار ساده‌ای است.حقیقت این است که فروش در اینستاگرام به راحتی که شما فکر می‌کنید نیست؛ صاحب یک فروشگاه چالش های زیادی برای مدیریت فروشگاه دارد از جمله تامین کالا و خدمات، تولید محتوای مناسب برای معرفی محصولات و خدمات، فروش کالاها،کوتاه کردن فرایند فروش در اینستاگرام و در نهایت تحلیل و بررسی عملکرد خود از جمله این دغدغه هاست؛ که البته با گسترش فروشگاه و افزایش تعداد مشتریان، مدیریت فروش سخت‌تر هم می‌شود.

برای مثال فرض کنید شما در ابتدا روزانه تنها ۲۰ مشتری دارید. روند فروش به این صورت است که بعد از اینکه مشتری تصمیم به خرید می‌گیرد از شما در دایرکت یا در قسمت نظرات از شما درخواست می‌کند شماره‌کارت بانکی را ارسال کنید تا مبلغ محصول مورد نظر را واریز کند.

شما به عنوان فروشنده باید ابتدا موجودی خود را چک کنید و بعد مشخصات کارت بانکی مدنظر را به مشتری بدهید و سپس فیش واریزی را بررسی کنید تا از صحت تراکنش اطمینان حاصل کنید.

شاید طی کردن تمامی این مراحل برای ۲۰ مشتری در روز ممکن باشد، اما  اگر روزی ۲۰۰ مشتری داشته باشید چطور؟ چطور می‌خواهید فرآیند فروش در اینستاگرام رو مدیریت کنید؟

زرین لینک چیست؟

زرین لینک یک لینک کوتاه است که مشتریان شما با کلیک بر روی آن وارد درگاه پرداخت می‌شوند. ساخت این لینک برای شما رایگان است و می‌توانید برای تمام محصولات خود یک لینک بسازید و آن را به راحتی داخل بیو صفحه خود و یا داخل استوری قرار دهید و یا زمانی که مشتریان از شما درخواست مشخصات کارت بانکی شما را داشتند، داخل دایرکت و یا تلگرام زرین لینک محصول را ارسال کنید و آن ها را به سادگی به سمت پرداخت نهایی هدایت کنید.

فرآیند فروش خود را مدیریت کنید.

یکی از مهم ترین دغدغه‌های صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی، مدیریت فیش‌های واریزی و تراکنش‌های محصولات است. گاها مشتریان برای فروشنده‌ها فیش‌های پرداخت جعلی می‌فرستند که این کار باعث شده که فروشنده‌ها زمان زیادی برای چک کردن فیش‌ها با بانک صرف کنند. وقتی شما برای پرداخت از زرین‌لینک استفاده می‌کنید، نتیجه تراکنش مستقیما به شما اطلاع داده می‌شود؛ در واقع شما می‌توانید با مراجعه به پنل زرین‌پال تمامی تراکنش‌های هر محصول را مرور کنید. 

فرآیند فروش خود را راحت و کوتاه کنید

همه ما به دنبال راحتی هستیم. مخصوصا در مرحله پرداخت که سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله هر خرید حساب می‌شود. فرض کنید مشتری شما تصمیم خرید خود را قطعی کرده است و قصد پرداخت نهایی را دارد؛ همراه هم مراحل پرداخت با روش کارت‌به‌کارت را مرور کنیم:

۱. دریافت اطلاعات از فروشنده

۲. کپی کردن و یا یادداشت کردن شماره کارت

۳.  ورود به اپلیکشن پرداخت

۴. وارد کردن مشخصات کارت بانکی دو طرف

۵.  پرداخت

۶. ارسال فیش واریزی برای فروشنده

فکر می‌کنید این مراحل چه قدر زمان بر است؟ در نظر داشته باشید که در هر مرحله از پرداخت ممکن است مشتری پرداخت را نهایی نکند.

در مقایسه مراحل پرداخت با زرین لینک به این صورت هست:

دریافت اطلاعات از فروشنده، کلیک کردن روی زرین لینک، پرداخت!

با زرین‌لینک، مشتری تنها روی لینک پرداخت کلیک می‌کند و بلافاصله خرید نهایی می‌شود. بعد از پرداخت هم با خیال راحت از پرداخت امن صفحه را ترک می‌کند و نیازی به ارسال فیش واریزی برای فروشنده ندارد.

فرآیند فروش خود را حرفه‌ای کنید

تصور کنید شما یک مشتری هستید و به جای وارد نمودن مشخصات کارت بانکی فروشنده در اپلیکیشن پرداخت، وارد درگاه پرداخت رسمی با نام فروشگاه شده‌اید. بدون شک در این حالت خرید خود را با اطمینان بیشتری نهایی می‌کنید و  اعتماد شما به فروشگاه بیشتر می‌شود.

با زرین لینک شما می‌توانید درگاه پرداخت خود را به نام فروشگاه خود بسازید و فروش در اینستاگرام را به شکل حرفه‌ای‌تری تجربه کنید. استفاده از زرین لینک موجب می‌شود تا مشتریان شما تجربه دلپذیری از خرید اینرنتی در فروشگاه شما داشته باشند و نام شما را به عنوان یک فروشگاه حرفه‌ای در ذهن داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از مدیریت فروش در اینستاگرام با زرین لینک بر روی تصویر زیر کلیک کنید

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.