برندسازی در اینستاگرام چیست؟ و چگونه می‌توان برندینگ کرد؟

برندسازی در اینستاگرام
برندسازی در اینستاگرام

اینستاگرام فضایی عالی برای برندسازی است. این رسانه اجتماعی عاشق جلوه ‌های بصری است، تعامل اهمیت زیادی در اینستاگرام دارد و تقریباً برای هر کسب و کاری می‌ تواند موقعیت های ایده آلی داشته باشد. مهمتر از همه اینکه کاربران عاشق اینستاگرام هستند. این شبکه اجتماعی بیشتر از یک میلیارد کاربر منحصر به فرد دارد؛ بنابراین کمپین برندسازی در اینستاگرام می تواند گامی به سوی موفقیت برای هر کسب و کاری باشد.

این موضوع که کاربران تا چه حد از کسب و کارها در اینستاگرام استقبال می‌کنند، باعث متمایز شدن این شبکه اجتماعی برای برندسازی می‌شود. تا زمانی که محتوای پیج شما، جذاب باشد، کاربران بسیاری از کسب و کار شما حمایت می‌کنند. به اعداد و ارقام زیر دقت کنید:
• ۹۰ درصد کاربران اینستاگرام، کسب و کارها را دنبال می‌ کنند؛
• از هر ۳ کابر، ۲ نفر می‌ گویند که اینستاگرام به ارتباط آنها با کسب و کارها کمک می‌ کند؛
• ۵۰ درصد کاربران با مشاهده برندی در تبلیغات اینستاگرام، بیشتر به آن علاقه مند می شوند.
با این حال، اگر نمی دانید چطور در اینستاگرام باید برندسازی کنید و همه چیز برایتان بسیار دشوار به نظر می رسد، در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید بدانید را برایتان بیان کنیم. البته پیش از هر چیزی، باید بدانید که اصلاً چرا برندسازی در اینستاگرام، اهمیت زیادی دارد؟

برندینگ چیست و چرا برندسازی در اینستاگرام مهم است؟

پرسونال برندینگ در اینستاگرام

برندسازی شامل همه کارهای تبلیغاتی می شود که کسب و کار شما و محصولاتش را به کاربران معرفی کرده و باعث می شود کاربران بتوانند به راحتی، کسب و کار شما را پیدا کنند. برندسازی در اینستاگرام تا حد زیادی، بصر است، چرا که اینستاگرام یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. این موضوع باعث می ‌شود که برندینگ در اینستاگرام در ارتباط با زیبایی ظاهر پست‌ها و محتوای شما باشد.

برندسازی در اینستاگرام می‌ تواند تنها از طریق تصاویر، همه اطلاعات کسب و کار شما را به کاربران نشان دهد. در واقع، به ارتباط می‌ گویند: آنچه که می بینید، همان چیزی است که به دست می آورید!
بنابراین، برندسازی کسب و کار شما به صورت بصری باید به قدری قوی باشد که ارزش ها و شخصیت برند شما را به اشتراک بگذارد و تعامل را افزایش دهد.

مزایای برندسازی اینستاگرام

برندسازی در اینستاگرام دارای مزایی است که به شرح زیر هستند:
• آگاهی و شناخت برند را افزایش می‌ دهد؛
• اعتماد به ثبات برند شما را بالا می برد؛
• تعامل و ترافیک را افزایش می دهد؛
• داستان، ارزش ها و شخصیت برند شما را نشان می دهد.

برندسازی در اینستاگرام

۱. برای برندسازی اینستاگرام بیو پیج خود را بهبود بخشید

بیو پیج شما، پایه اساسی برای برندینگ کسب و کارتان است. بخش های اصلی نام کاربری، دسته، تصویر نمایه، لینک، آدرس و بیوگرافی شما هستند.
در زمان انتخاب نام کاربری و تصاویر خود، حواستان باشد که کاربر را سردرگم نکنید. یک تصویر پیش ‌فرض خوب می تواند لوگوی شرکت شما باشد. استفاده از لوگو به عنوان تصویر نمایه می تواند ارتباط بین برند شما و مشتریان را تقویت کند.برای بیو خود تنها ۱۵۰ کاراکتر می توانید بنویسید؛ پس متن خود را عاقلانه و هوشمند انتخاب کنید.

2.موضوعی را انتخاب کنید که مکمل اهداف برندسازی شما باشد

کاربران بسیاری با علایق و سلیقه بسیار متفاوت در اینستاگرام حضور دارند. شما نمی توانید همه آنها را راضی نگه دارید: بنابراین باید کاربران خاص خود را پیدا کرده و روی آنها تمرکز کنید.
زمانی این استراتژی می تواند مؤثر باشد که یک موضوع را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. کاری که نباید انجام دهید، این است که تم ها را با هم ترکیب کنید، مانند یک برند مد که عکس لباس و فیلم گربه را منتشر می کند! این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند!
تم ها برای زیباتر کردن سبک بصری استفاده می شوند. شما می‌ توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا دریابید که مخاطبین شما، کدام تم ‌ها و سبک‌ ها را بیشتر دوست دارند، سپس استراتژی خود را بر این اساس تغییر دهید.
فراموش نکنید که برند اینستاگرام شما باید با برند شما در شبکه های اجتماعی دیگر همخوانی داشته باشید. از تم ها و سبک ‌های بصری یکسان در همه رسانه ‌ها استفاده کنید.

۳. شاخص ‌های کلیدی عملکرد (KPI) را واقع بینانه تنظیم کنید

ساخت برند شخصی در اینستاگرام

شما باید عملکرد خود را در اینستاگرام بررسی کنید. برای این کار می‌ توانید شاخص ‌های کلیدی عملکرد (KPI) را تنظیم کرده و سعی در بهبود نقاط ضعف و قدرت خود داشته باشید.
KPIها برای برندسازی در اینستاگرام اغلب به کامنت ‌ها و لایک ‌هایی که یک پست دریافت می ‌کند، تعداد فالوورها یا استفاده از یک هشتگ مرتبط می شوند؛ اما فراموش نکنید که باید واقع بینانه باشند.برندهایی را در اینستاگرام می بینید که میلیون ها فالوور دارند؛ اما داشتن هزار یا صدها فالوور به معنی موفقیت یک برند نیست. موفقیت هر کسب و کاری به مخاطبین هدف بستگی دارد. سعی اهداف خود را بر اساس برندهای مشابه خود تنظیم کنید.

۴. از سبک های محبوب محتوا برای برندسازی در اینستاگرام استفاده کنید

یکی از سؤالات رایج در رابطه با برندسازی در اینستاگرام این است که چه پستی باید بگذاریم؟ هر کسب و کاری با توجه به سبک و اهداف منحصر به فرد خود، به انواع مختلفی از محتوا نیاز خواهد داشت. به عنوان مثال، محتوای یک پیج فروش لباس با محتوای یک پیج فروش عینک متفاوت است. شما می توانید با توجه به برند خود از انواع مختلف محتوا استفاده کنید:
• عکس های هنری
• کمیک استریپ
• نقل قول و متن
• محتوای ایجادشده توسط کاربر
• محتوای ویدیویی

۵. به کپشن ها و هشتگ ها توجه کنید

برای عکس های خود حتماً باید از کپشن ها و هشتگ ها استفاده کنید. کپش های اینستاگرام را می توان تا ۲۲۰۰ کاراکتر نوشت؛ اما تنها دو خط اول بدون ضربه زدن روی گزینه «بیشتر» قابل مشاهده هستند. به همین دلیل، بهتر است که کلمات مهم را در دو خط اول به کار ببرید. در ادامه متن از هشتگ ها هم استفاده کنید.
یکی از مهم ترین عناصر برندسازی در اینستاگرام، انتخاب هشتگ های مناسب است، چرا که تعیین می کند چه افرادی، پست شما را ببینند. هشتگ ها روشی ایده آل برای جذب فالوورهای جدید هستند.

۶. ویدئوها را با Stories و Reels ادغام کنید

بهترین انتخاب در اینستاگرام Stories و Reels هستند، البته در صورتی که مخاطبین هدف شما، محتوای ویدیویی را دوست دارند. شما می توانید از هر دو استفاده کنید تا دریابید که کدام یک، بیشترین تأثیرگذاری را دارد. به برندهای مشابه نگاه کنید و Stories و Reels خود را سازگار با آنها منتشر نمایید.

۷. با مخاطبین هدف خود تعامل داشته باشید

همه رسانه‌های اجتماعی یک خیابان دوطرفه هستند و به همین دلیل، شما باید با مخاطبین خود تعامل داشته باشید. برندسازی در اینستاگرام تنها به این معنی نیست که کاربران،‌ محتوای شما را ببینند؛ بلکه برندسازی به معنی تعامل با کاربر هم است.به عنوان مثال، شما باید به کامنت ها پاسخ دهید. به طور معمول، کاربران از کسب و کار شما تعریف می کنند یا می گویند که پست شما را دوست دارند. شما هم باید به کامنت ها و نظرات آنها پاسخ دهید. اگر سؤالی در مورد کسب و کار شما می پرسند، شما باید فرصت را غنیمت شمرده و به سؤالات آنها با نهایت دقت پاسخ دهید.

۸. برای برندسازی در اینستاگرام با اینفلوئنسرهای حوزه خود کار کنید

برندینگ و برند سازی در اینستاگرام

اینفلوئنسرها می توانند به شما در جذب فالوور کمک کنند: مخصوصاً زمانی که تازه شروع به کار کرده اید. به طور کلی، اینفلوئنسر مارکتینگ توانسته به کسب و کارهای بسیاری کمک کند. اینفلوئنسرها از شما محصول رایگان یا هزینه‌ ای مشخص را دریافت کرده و در مورد محصولات کسب و کار شما صحبت می کنند. این یک معامله برد – برد است!

۹. در زمان مناسب پست بگذارید

ساعت هایی وجود دارد که کاربران زمان زیادی را در اینستاگرام سپری می کنند و در برخی ساعت ها هم هیچ کاربری در اینستاگرام حضور ندارد. با این حال، بهترین زمان ‌ها برای گذاشتن پست همیشه یکسان نیستند: این موضوع بستگی به زمانی دارد که کاربر خاص شما ترجیح می ‌دهد در اینستاگرام حضور داشته باشد.
شما می توانید در زمان های مختلف، پست بگذارید و بررسی کنید که کدام زمان دارای بیشتری نرخ بازدید است. بدین ترتیب، می توانید بازدید پست های خود را افزایش دهید.

۱۰. کالای خود را از طریق اینستاگرام بفروشید

همه برندها محصولی برای فروش ندارند؛ اما اگر شما محصولات خود را می فروشید، می توانید از اینستاگرام برای فروش کالای خود استفاده کنید. همچنین اگر سایت دارید، می توانید لینک خرید از سایت را در پیج اینستاگرام خود قرار دهید تا مخاطبین با مراجعه به سایت شما بتوانند خرید خود را انجام دهند. ناگفته نماند که داشتن یک درگاه پرداخت معتبر مانند درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال می تواند به جلب اعتماد مشتریان کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش هایی برای برندسازی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم. حتی با دنبال کردن این روش ها هم ممکن است موفق نشوید، چرا که موفقیت اینستاگرام به کیفیت محتوای شما بستگی دارد! شما باید در هر موضوع و ژانری، بهترین محتوا را با بالاترین کیفیت ایجاد کنید. شما باید پست هایی را ایجاد کنید که کاربران از مشاهده آنها هیجان زده می شوند: بنابراین به طور مداوم، پیج اینستاگرام خود را ارزیابی کرده و پست هایی را منتشر کنید که مخاطبین هدف شما، آنها را دوست دارند. از اینکه ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید، از شما متشکریم. امیدواریم با دنبال کردن روش های بیان شده در این مقاله و ایجاد محتوایی باکیفیت بتوانید کسب و کار خود را به موفقیت برسانید.

6 دیدگاه

  1. تشکر بابت انتشار مطالب مفید

  2. ممنون از این مقاله برند سازی مساله بسیار مهمی هست مخصوصا در اینستاگرام میشه با پروژه های افتر افکت تیزر حرفه ای ارزان سایت و برند مورد نظر را به مخاطبان معرفی کرد

  3. به نظرم مهم ترین موفقیت یک کسب و کار برندسازیه
    با برند سازی اعتبار کسب میشه و بین کاربران اینترنتی به صورت عمومی بیان میشه
    تشکر بابت این مقاله

  4. سلام…شما آموزش برندینگ و پیاده سازی این آموزش رو برای شرکت ها هم دارید؟

  5. یکی از نکات مهمی که توی برند سازی در اینستاگرام اهمیت داره، نمایش محتوای تولیدی به صورت شکیل و همچنین داشتن یک لوگوموشن جذاب هست، که اکثر کسب و کارهایی که از تیم قوی برخوردار هستن به این موارد اهمیت زیادی میدن، چون باعث ماندگاری در ذهن مخاطب میشه…

  6. یکی از نکات مهمی که توی برند سازی در اینستاگرام اهمیت داره، نمایش محتوای تولیدی به صورت شکیل و همچنین داشتن یک لوگوموشن جذاب هست، که اکثر کسب و کارهایی که از تیم قوی برخوردار هستن به این موارد اهمیت زیادی میدن، چون باعث ماندگاری در ذهن مخاطب میشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.