تشکیل پرونده‌ی مالیاتی چه دغدغه‌هایی به دنبال داشته است

با اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در راستای الزامات قانونی تشکیل پرونده‌ی مالیاتی، رفع نواقص پرونده، و الصاق پایانه‌های فروشگاهی به آن، پرسش‌های جدیدی برای صاحبین کسب و کارها ایجاد شده و به این ماجرا تب و تاب تازه‌ای بخشیده است. این روزها مالیات، بحث داغ محافل کسب و کارهای اینترنتی است، آن‌قدر که گویی به این زودی‌ها قصد سرد شدن ندارد. با گذشت تقریبا یک سال از اجرایی شدن قانون دریافت کد رهگیری، همچنان پرسش‌های بسیاری بی‌پاسخ مانده‌ که موجب سردرگمی افراد شده است. زیرا در تمام این مدت، آن‌طور که می‌بایست به این موضوع و زوایای آن پرداخته نشده و به دلیل عدم شفاف‌سازی و کمبود مستندات آموزشیِ مفید و متناسب با نیاز مشاغل آنلاین برای عبور از این چالش، موضوع مالیات را در سایه‌ای از ابهامات فرو برده است.

بر همین اساس زرین‌پال همانند گذشته، برای رفع دغدغه و نگرانی کسب و کارها پیشقدم شده و برای تسهیل عبور از چالش‌های مالیاتی، از متخصصین این حوزه دعوت به عمل آورده و طی برگزاری یک وبینار آنلاین، به پرسش‌های رایج کسب و کارها در این خصوص پاسخ داده است. در این وبینار آموزشی که روز شنبه، بیست و یکم اسفند ماه، با حضور فرشید رستگار (متخصص و مدرس امور مالیاتی)، برگزار شد، به جزییات تشکیل و تکمیل پرونده‌ی مالیاتی و چگونگی الصاق پایانه‌های فروشگاهی پرداخته شده است.

آن‌چه در این ویدیو مشاهده خواهید کرد، پاسخ به این پرسش‌هاست:

  • آیا برای هر درگاه پرداخت باید به صورت جداگانه تشکیل پرونده انجام دهیم؟
  • نحوه‌ی تکمیل پرونده‌ی مالیاتی چگونه است؟
  • چطور می‌توانیم پس از تشکیل پرونده‌ی موفق، درگاه مورد نظرمان را الصاق کنیم؟
  • آیا مبالغ کسری مالیات به نفع کسب و کارهای کوچک است؟
  • آیا از کسب و کارهای کوچکی که درآمد ناچیزی دارند هم مشابه مشاغل پردرآمد مالیات کسر می‌شود؟
  • در صورت عدم تشکیل پرونده مالیاتی، و الصاق آن، چه عواقبی متوجه درگاه پرداخت اینترنتی خواهد بود؟
  • نحوه ثبت‌نام و تشکیل پرونده‌ی مالیاتی برای فروشگاه‌های اینترنتی به چه صورت است؟
  • پس از تکمیل پرونده و الصاق درگاه، چه اقداماتی نیاز است؟

این وبینار آموزشی هم‌اکنون در کانال آپارات زرین‌پال در دسترس عموم کسب و کارها قرار گرفته است. برای تماشا روی ویدیوی زیر کلیک کنید.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و هر لحظه با چالش جدیدی روبه‌رو می‌شوید، اما راه‌کار مناسبی برای رفع آن پیدا نمی‌کنید، کافیست دغدغه‌ی خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید، تا در مستندات آموزشی زرین‌پال، و وبینارهای بعدی به آن بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.