استریم بازی چیست ؟نحوه کسب درآمد با گیم استریم

استریم بازی چیست ؟
استریم بازی چیست ؟

در این مقاله قصد داریم با یک نگاه کلی به GameStreaming، این موضوع را از زوایای مختلف تحلیل کنیم و به داستان هیجان‌انگیز استریم بازی بپردازیم تا بتوانیم شیوه‌های ساده و سریع درآمدزایی با استریم بازی را ارزیابی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله پرسشی داشتید می‌توانید در بخش نظرات وبلاگ با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

در این مقاله قصد داریم با یک نگاه کلی به Game Streaming، این موضوع را از زوایای مختلف تحلیل کنیم و به داستان هیجان‌انگیز استریم بازی‌ بپردازیم تا بتوانیم شیوه‌های ساده و سریع درآمدزایی با گیم استریم را ارزیابی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله پرسشی داشتید می‌توانید در بخش نظرات وبلاگ با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهیم.

کسب درآمد با استریم بازی

در کنار همه‌گیر شدن اینترنت پرسرعت در سراسر دنیا و گسترش ابزارها و سرویس‌ها، ابزار و امکانات گوناگون نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، روش‌های متعددی برای درآمدزایی شکل گرفته‌ است که گیم استریم یکی از آن‌هاست.  گیم استریم یکی از پرطرفدارترین مشاغل اینترنتی محسوب می‌شود چراکه در کنار تفریح و سرگرمی، پول‌ساز نیز هست. در دنیای گیم به یک پدیده‌ی گسترده، جذاب و درآمدزا تبدیل شده است. برای آشنایی بیش‌تر با این پدیده‌ی جذاب و درآمدزا، و اطلاع از روش‌ها و تکنیک‌های درآمدزایی با گیم استریم در ادامه با زرین‌پال همراه شوید.

استریم چیست؟

استریم کردن یک جریان محتوایی، با ماهیت انتقال تجربه‌های جذاب و هیجان‌انگیز برای مخاطبان و علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای است که این روزها، محبوبیت بسیاری دارد. با وجود این‌که استریمرهای ایرانی از حمایت مالی خوبی برخوردار نمی‌شوند، اما همچنان با شوق و علاقه‌ی زیاد، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

استریمر کیست؟

استریمر کسی است که در حال انجام یک بازی ویدیویی، از محتوای خود ویدیو‌ تهیه می‌کند و در حالت‌های مختلفی، به عنوان مثال به صورت پخش زنده‌، یا به صورت پخش بعد از ضبط کامل ویدیو، از طریق اینترنت و پلتفرم‌های مخصوص استریمینگ با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد. هدفی که یک گیم استریمر دنبال می‌کند می‌تواند اشتراک یک تجربه‌ از بازی‌، انتشار راهنمای بازی، نقد و بررسی بازی، یا مواردی از این قبیل باشد. در تمام موارد گفته شده، گیم استریمر می‌تواند این محتوا را با هدف تفریح و سرگرمی تولید و عرضه کند یا به عنوان یک استریمر حرفه‌ای که دارای ابزارهای تخصصی و مخاطبان وسیع است یک هدف را که همان انتشار محتوا و درآمدزایی با گیم استریم است را دنبال کند.

لایو استریم یا استریم کردن به صورت زنده چیست؟

پخش زنده‌ و همزمان یک بازی ویدیویی هنگام وقوع آن با عبارت لایو استریم (Live Stream) شناخته می‌شود. لایو استریم تنها مختص بازی‌های ویدیویی نیست بلکه ممکن است شامل مواردی مانند مسابقات ورزشی، ایونت‌های تبلیغاتی، مراسم رسمی و غیررسمی، آموزش‌های آنلاین، رونمایی از یک محصول جدید و به صورت کلی هر گونه برنامه‌ای نیز باشد. به معنای ساده‌تر وقتی در حال تماشای یک ویدیو در آپارات هستید یا در اپلیکیشن‌های پادکست‌خوان، به پادکست موردعلاقه‌‌ی خود گوش می‌دهید، در حال دریافت محتوای این وب‌سایت‌ها به‌صورت Real Time (لحظه‌ای) هستید.

در حقیقت وقتی یک ثانیه از ویدیو یا پادکست به دستگاه شما ارسال می‌شود، می‌توانید همان یک ثانیه را دریافت کرده، ببینید و بشنوید. بنابراین وقتی می‌گوییم گیم‌استریم به صورت Real-Time یعنی « محتوایی که بلافاصله پس از انتشار، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همان‌طور که به آن اشاره کردیم گیم استریم یکی از مهم‌ترین شاخه‌های لایواستریم‌ها محسوب می‌شود. به این صورت که فرد استریمر، با استفاده از موبایل یا کامپیوتر دسکتاپ خود، و در حال بازی کردن، صحنه‌های گیم و در برخی موارد تصویر خودش را به صورت آنلاین با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارد.

وسایل و ابزار مورد نیاز استریم

برای درآمدزایی با گیم استریم، ابزارها و دستگاه‌های سخت‌افزاری متنوعی در بازار دیجیتال وجود دارند که با وجود این که هر کدام ویژگی و کارکرد متفاوتی برای خود دارند اما در برخی قابلیت‌ها با یکدیگر اشتراک دارند. به عنوان مثال اکثر این دستگاه‌ها از فضا و حافظه‌ی ذخیره‌سازی نسبتا خوبی برای نگه داشتن و ذخیره کردن فایل‌های ویدیویی و صوتی برخوردارند. این در حالی است که ممکن است از نظر سطح کیفی ثبت تصاویر و رزولوشن بسیار با هم تفاوت داشته باشند. انتخاب این‌که کدام دستگاه مناسب استریمینگ است کاملا به خود شخص گیم استریمر و برآورد نیاز او بستگی دارد.

راهکار زرین‌پال برای سرعت و سهولت درآمدزایی استریمرهای بازی

یکی از امکاناتی که زرین‌پال برای استریمرها فراهم کرده است ساخت لینک پرداخت (زرین‌لینک) برای دریافت حمایت مالی از مخاطبان است. به صورت کلی پس از ساختن زرین‌لینک، و فعالسازی و دریافت درگاه حمایت مالی، استریمر که پس از ثبت‌نام در زرین‌پال و ایجاد حساب کاربری، به عنوان پذیرنده‌ی زرین‌پال شناخته می‌شود، می‌تواند با به اشتراک گذاشتن زرین‌لینک ساخته شده، یا قرار دادن آن در استریم‌های خود، از مخاطبان خود حمایت‌ مالی دریافت کند. همچنین می‌توانید با استفاده از سرویس ریمیت که برای تسهیل فرآیند پرداخت کاربران و رشد صعودی درآمدزایی با گیم استریم از درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال و قابلیت مسیردهی هوشمند آن استفاده می‌کند نیز بهره‌مند شوید.

کسب درآمد با ریمیت (Reymit)

پیش از این‌که به نحوه‌ی درآمدزایی با گیم استریم از طریق سرویس ریمیت بپردازیم، قصد داریم با معرفی ریمیت و ویژگی‌های آن، به شما کمک کنیم بدون صرف بیهوده‌ی انرژی و زمان، یک انتخاب سودمند داشته باشید. سرویس ریمیت فضایی است کارآمد برای درآمدزایی با گیم استریم که با توسعه و ارائه‌ی قابلیت‌ها و ابزارهای مختلفی که برای گیم استریمرها فراهم کرده است از مخاطبان این افراد حمایت مالی دریافت می‌کند و به صورت آنلاین، این حمایت‌های دریافت شده را به شیوه‌های خاصی که دارد، روی پخش زنده‌ی پلتفرم خود به گیم استریمر نمایش می‌دهد. برای استفاده از امکانات سرویس ریمیت، می‌توانید با ورود به این صفحه حساب کاربری بسازید و پس از ثبت‌ نام در ریمیت، از مخاطبان خود حمایت مالی آنلاین دریافت کنید.

 ویژگی های سیستم ریمیت

با استفاده از سرویس ریمیت می‌توانید تمامی اتفاقاتی که در جریان استریمینگ بازی شما شکل می‌گیرد را در پخش زنده به نمایش بگذارید یا پخش زنده‌ی نمایش بازی را سفارشی‌سازی کنید. علاوه‌بر این می‌توانید جهت دریافت حمایت مالی برای محتوایی که تولید می‌کنید درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال بسازید و به دلخواه خودتان درگاه‌تان را سفارشی‌سازی کنید و در صورت تمایل لیست کاملی از حامیان و مخاطبان حرفه‌ای خود را در درگاه‌تان نمایش دهید. همچنین می‌توانید در پنل کاربری خود، قسمت پرداخت‌ها، تمامی حمایت‌های مالی دریافت شده را در قالب فهرست و با جزییات کامل هر یک از پرداخت‌ها مشاهده و مدیریت کنید. در حقیقت ریمیت با هدف کمک به علاقه‌مندان حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی و درآمدزایی با گیم استریم، امکانی فراهم کرده است تا گیم استریمر بتواند برای خود اهداف مالی مشخص کند و سطح پیشرفت خود و مسیر رسیدن به این هدف را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.

سایر ویژگی‌ های سرویس ریمیت عبارتند از:

  • قابلیت دریافت هشدار حمایت جدید برای نمایش آخرین حمایت‌های مالی مخاطبان
  • سفارشی‌سازی نحوه‌ی دریافت هشدارها
  • نمایش آنلاین نام حامیان همراه با مبلغ حمایت به صورت لیست متحرک عمودی، افقی، یا ثابت
  •  روی پخش زنده نمایش دهید.
  • نمایش مشخصات آخرین حامی یا بیش‌ترین حمایت مالی دریافت شده
  • این ماه یا این هفته یا امروز یا دوره های زمانی مختلف دیگر را روی پخش زنده نمایش دهید.
  • امکان نمایش و پخش زنده‌ی کل مبالغ حمایت‌های مالی دریافت شده

4 دیدگاه

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون . اگر ممکن هست چند فیلم برای نمونه در سایت قرار دهید

  2. واقعاً استریم کردن کار ساده‌ای نیست باید حرفه‌ای باشی، هرچند من معتقدم حرفه‌ای‌ها یه روزی آماتور بودن.

  3. واقعا شروع استریم سخته تو ایران مخصوصا

  4. واقعا با استریم سخته در کشوری مثل ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.