چیزهایی که درباره‌ی بازار پرداخت موبایلی باید بدانید

بازار پرداخت موبایلی
بازار پرداخت موبایلی

بازار پرداخت موبایلی

هنوزِ که هنوز پرداخت با پول نقد محبوب‌ترین روش پرداخت محسوب می‌شود اما میزان استفاده از همین روش پرکاربرد ۸۰٪ در سال ۲۰۰۱ و ۶۰٪ در سال ۲۰۱۱ در آسیا بوده است که خبر از گرایش مردم به استفاده از دیگر روش‌های پرداخت می‌دهد از جمله پرداخت‌های موبایلی. روش‌های گوناگونی در بازار پرداخت موبایلی مورد استفاده است مثل USSD یا همان کدهای ستاره (*) فلان مربع (#)، پرداخت از طریق QR کد، از طریق کیف پول الکترونیکی و جدیدا هم پرداخت‌های غیر تماسی از طریق فناوری NFC که به زبان ساده همان فناوری استفاده شده در کارت‌های مترو است، حال فکر کنید بدون حمل هیچگونه کارتی فقط با موبایل خود در مترو رفت و آمد کنید و از فروشگاه‌هایی که این قابلیت را داشته باشند خرید کنید.

استفاده از پرداخت‌های غیر تماسی در جهان رو به افزایش است اما در ایران هنوز جایگاهی ندارد و همچنان استفاده از USSD در ایران بیشترین کاربرد را دارد، یکی از دلایل استفاده از این روش، استفاده از آن با هر نوع تلفن همراهی است، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا ساده. در ادامه با زرین پال همراه شوید.

اینفوگرافیک زیر به خوبی مشخص می‌کند که نوع پرداخت‌ها به سمت پرداخت‌های موبایلی میل می‌کند.

بازار پرداخت موبایلی

با وجود این تفاسیر و روند رو به رشد استفاده از پرداخت‌های موبایلی، ما نیز در پی فراهم آوردن سرویس‌های متنوع پرداخت موبایلی هستیم، پس شاید بد نباشد پرداخت موبایلی را با زرین‌پال، متفاوت تجربه کنید!

#دانلود رایگان اپلیکیشن زرین‌پال.

Posted by
محمد عباسی‌فرد

سلام، من محمد عباسی‌فرد هستم. مدیر محتوا و روابط عمومی سابق زرین‌پال که همیشه سعی می‌کنه یاد بگیره، انجام بده و خوشحال باشه :)

3 دیدگاه

  1. سلام…
    ussd زرین پال الان به مدت ۶ ماه غیر فعال شده….
    چرا،؟،،
    آیا دوباره وصل میشه…؟؟؟
    کی؟؟؟؟

  2. مقاله مفیدی بود در زمینه موبایل

  3. مطلب مفیدی بود
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.