چگونه فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟ (۱۱ ترفند افزایش فروش در اینستاگرام)

ترفند افزایش فروش در اینستاگرام
ترفند افزایش فروش در اینستاگرام

چگونه میزان فروش محصولات خود را در اینستاگرام افزایش دهیم؟ ممکن است این پرسش دغدغه‌ی بسیاری از صاحبان کسب و کارهای آنلاین باشد که علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه، در نهایت نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه خود را مشاهده نمی‌کنند و همچنان در بازار رقابت رتبه‌ی نسبی دارند. اینستاگرام به یکی از بانفوذترین و قدرتمندترین شبکه‌‌های فعال و تاثیرگذار در دسته‌ی خرید و فروش محصولات و خدمات تبدیل شده است و تاثیر فراوانی در افزایش فروش مشاغل داشته است و کسب و کارها با دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به راحتی می توانند در این شبکه اجتماعی پرطرفدار به فروش محصولات خود به صورت آنلاین بپردازند. رشد بی‌نظیر این شبکه‌ی اجتماعی، مهم‌ترین عاملی‌ست که باعث شده هر روزه مشاغل بیش‌تری به راه‌اندازی کسب و کارهای آنلاین روی بیاورند و برای خود یک فروشگاه اینستاگرامی راه‌اندازی کنند.

در حقیقت فرآیند جذب مشتری در اینستاگرام و افزایش نرخ فروش، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم است که به راحتی در اختیار کاربران خود در اینستاگرام قرار داده است تا به بهترین شکل  کسب و کار خود را توسعه دهند. در این مقاله، سعی کرده‌ایم به نکاتی بپردازیم که در افزایش فروش در اینستاگرام بسیار کارآمد و موثر هستند.

فوت و فن افزایش فروش در اینستاگرام

 

افزایش سرعت فروش در اینستاگرام به وسیله‌ی قابلیت Social Proof

یکی از تاثیرگذارترین قابلیت‌های اینستاگرام «تایید اجتماعی»، یا همان Social Proof است که بر اساس میزان محبوبیت کاربران عمل می‌کند و نقش به‌سزائی در افزایش فروش در اینستاگرام دارد. بهتر است برای درک هرچه بیش‌تر توانایی‌های Social Proof و نحوه‌ی عملکرد آن، کمی جزئی‌تر به آن بپردازیم.

فرض کنید کاربری هستید که قصد دارید محصولی را خریداری کنید ولی در انتخاب آن دچار تردید شده‌اید و نمی‌توانید تصمیم‌گیری کنید. اولین موردی‌که به طور ناخواسته در ذهن شما شکل می‌گیرد، خواندن نظرات کاربران درباره‌ی آن محصول و استفاده از تجربه‌های دیگران است. در واقع در طول مدت تصمیم‌گیری برای خریداری محصول، به راحتی به دیگران اعتماد می‌کنید و تحت‌تاثیر رفتار آن‌ها قرار می‌گیرید. این سوال مطرح می‌شود که چه چیزی تا این اندازه می‌تواند کاربر را به سمت خرید بکشاند؟

در حقیقت مشاهده‌ی یک رفتار یکسان توسط کاربر دیگری، منجر به جذب مشتری می‌شود و شخص را ترغیب می‌کند که آن محصول را خریداری کند چراکه قبلا فرد دیگری این خرید را تجربه کرده و رضایت کافی دارد. این دقیقا همان کاری است که قابلیت Social Proof انجام می‌دهد. «تایید اجتماعی» یا همان Social Proof، به طور غیرمستقیم باعث ایجاد حس اطمینان در افراد می‌شود، و آن‌ها را به نهایی کردن فرآیند خرید تشویق می‌کند. تیکِ آبی رنگِ Social Proof، به سادگی باعث افزایش نرخ مشتریان بالفعل می‌شود و تاثیر فراوانی در افزایش فروش در فروشگاه‌های اینستاگرامی دارد.

محتوای ویدئویی و تاثیر آن در جذب مشتری در اینستاگرام

یکی از روش‌های تبلیغاتی که تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش فروش در اینستاگرام دارد و باعث جذب مشتری می‌شود استفاده از تبلیغات ویدیوئی در لایو، استوری، و IGTV است. بنابر آمار گزارش شده توسط متخصصان بازاریابی در اینستاگرام، قرار دادن ویدئو در استوری، نسبت به سایر روش‌ها، بازدهی مطلوب‌تری داشته است و با استقبال بسیار زیاد کاربران روبه‌رو شده است. این روش تبلیغاتی، به جذب مشتری در اینستاگرام بسیار کمک می‌کند و فرصتی‌ست تا کسب و کار خود را به مخاطبان بیش‌تری معرفی کنید.

تاثیر شگفت‌انگیز الگوریتم‌های اینستاگرام در بهینه‌سازی خدمات فروش

اینستایت یکی از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام است که نقش اصلی آن تجزیه و تحلیل داده‌های مرتبط با بازخوردهای آمار جمعیتی مخاطبان، مقایسه‌، اندازه‌گیری، و بررسی نحوه‌ی عملکرد محتوای صفحه‌‌ی کسب و کارهاست. الگوریتم‌های اینسایتِ اینستاگرام، این امکان را به کاربر می‌دهد که پیش از صرف وقت برای تولید و انتشار محتوا، عملکرد مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده، و بر اساس نیاز آن‌ها محصولات خود را معرفی کند. الگوریتم‌های اینستاگرام در افزایش نرخ فروش بسیار تاثیرگذار هستند، و از طریق آگاه‌سازی، به افراد کمک می‌کنند استراتژی‌های مناسبی برای کسب و کار طراحی و اجرا کنند.

جذب مشتری در اینستاگرام از طریق بهینه‌سازی پروفایل

جذب مشتری در اینستاگرام

پروفایل صفحه‌ی کسب و کار شما در اینستاگرام اولین قدم برای برانگیختن حس کنجکاوی در مخاطبان است. بنابراین هر چه متنی که در بیوگرافی صفحه‌ی خود می‌نویسید شفاف‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، کاربران بیش‌تری را به دنبال کردن فعالیت‌های کسب و کارتان تشویق کرده‌اید. سعی کنید شرح مختصری در مورد کسب و کارتان و خدماتی‌ که ارائه می‌دهید در پروفایل‌تان ثبت کنید و با تعریف یک مزیت رقابتی و یا ارزش افزوده، تفاوت خود را نسبت به سایر رقبا به کاربر معرفی کنید.

نیازهای مخاطب خود در اینستاگرام را بشناسید.

مهم‌ترین عامل افزایش فروش و جذب مشتری در اینستاگرام، تولید محتوای ارزشمند و موردنیاز مخاطب است. تولید محتوا روشی‌ است تا به صورت غیر مستقیم، با کاربران خود ارتباطی موثر برقرار کنید و بازدهی فروش خود را تقویت کنید. فهرست‌برداری از ایده‌ها و تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران، کمک می‌کند اهداف خود را ساماندهی کنید و با نظم بخشیدن به فعالیت‌های بازاریابی کسب و کارتان، تمرکز بیش‌تری برای ارائه‌ی بهترین خدمات به کاربران خود داشته باشید.

برندینگ در اینستاگرام به روشی هوشمندانه

پیش از هر چیز بهتر است به مفهوم اصلی برندینگ بپردازیم. در واقع برندینگ در اینستاگرام فرآیندی است که طی آن، ارزش محصول یا خدمتی که ارائه می‌شود، افزایش پیدا می‌کند و به طور مستقیم باعث افزایش اعتبار و شهرت برند در بازار رقابت می‌شود. در صورتی‌که استراتژی این فرآیند به درستی اجرا شود، در مدت زمان کوتاهی، نام تجاری به یک نام شناخته شده میان کاربران اینستاگرام تبدیل می‌شود. استراتژی برندینگ در اینستاگرام، باید به گونه‌ای طرح‌ریزی گردد که مشتریان درک بهتری از محصولات و خدمات داشته باشند. به عبارتی بتوانند پیش استفاده از محصول، به صورت غیر مستقیم آن را تجربه کرده و با آن آشنایی کامل داشته باشند. به این ترتیب، یک ارتباط عاطفی میان مشتریان و محصولات‌تان برقرار می‌شود که در افزایش فروش در اینستاگرام، بسیار اثربخش خواهد بود.

قابلیت Call To Action چیست و چه نقشی در افزایش فروش در اینستاگرام دارد؟

یکی از تکنیک‌هایی که در بازاریابی و افزایش فروش در اینستاگرام بسیار موثر است، گزینه‌ای با عنوان Call To Action است که به اختصار به آن CTA نیز گفته می‌شود. نقش اساسی قابلیت Call To Action، ارسال فراخوان به کاربران به منظور آسان‌سازی فرآیند فروش، دسترسی آسان به لینک خرید محصولات و یا اطلاعات تماس با شرکت‌هاست. بیش‌ترین کاربرد کلید کال-تو-اکشن، به منظور دعوت از کاربر برای خرید محصولات یا خدماتی‌ست که به صورت آنلاین انجام می‌شوند.

طراحی یا کارکرد!

جالب است بدانید استفاده از قابلیت Call To Action در وب‌سایت‌های خرید و فروش و تبلیغاتی، از انعطاف بسیار زیادی در طراحی بصری برخوردار است و نقش بسیار مهمی در افزایش فروش در اینستاگرام ایفا می‌کند. به پیشنهاد برخی از متخصصان طراحی وب، هرچه اندازه‌ی کلید CTA بزرگ‌تر باشد، و رنگ‌های چشم‌گیرتری داشته باشد، مخاطب بیش‌تر به استفاده از آن ترغیب می‌شود. ممکن است پایه و اساس این نظریه، بر مبنای جذب نگاه مخاطب با استفاده از طراحیِ اشکال غیر معمول، شکل گرفته باشد، با این حال قابل استناد نیست، چراکه تجربه نشان داده است که کاربران در هنگام خرید، روی گزینه‌ای کلیک می‌کنند که نشانه‌ی آشنایی در ذهن‌شان باشد.

فعال کردن دکمه‌ی Call To Action در اینستاگرام 

برای فعال کردن قابلیت تماس، وارد پروفایل کاری (Business Account) خود شوید و در قسمت Edit Profile، به انتهای صفحه بروید. با انتخاب گزینه‌‌ی Contact Options، به راحتی می‌توانید قابلیت تماس را در پروفایل خود فعال کنید.

بازگشت مشتری و خرید مجدد در اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود مشتریان از نهایی کردن خرید خود منصرف شوند عدم پشتیبانی صحیح و بی‌تفاوتی شرکت‌ها در ارائه‌ی پاسخ به مشتریان‌شان است. در واقع کلیدی‌ترین نکته برای افزایش نرخ فروش در اینستاگرام، برقراری ارتباط شفاف برای حفظ ارتباط با مشتریان است. مشتریان، پایه و اساس هر کسب و کاری به حساب می‌آیند و مهم‌ترین عامل برای موفقیت به شمار می‌روند. به طور معمول زمانی‌که‌ یکی از محصولات یا خدماتِ شما توسط مشتری خریداری می‌شود، پرسش‌های زیادی در حین تکمیل فرآیند خرید برای او ایجاد می‌شود. به طور مثال ممکن است ابهاماتی در خصوص نحوه‌ی ارسال کالا، زمان تحویل مرسوله، هزینه‌ی ارسال، نحوه‌ی پرداخت و مواردی از این دست داشته باشد که نیازمند پاسخ‌دهی سریع و به موقع خواهد بود.

در مواقع این‌چنینی مشتریان خود را از مرحله‌ی آغاز تا مرحله‌ی پایانی، که همان تحویل کالا است همراهی می‌کنید تا علاوه‌‌‌بر ایجاد یک تعامل مثبت، تعهد خود را به اثبات برسانید. با این کار، به صورت غیر مستقیم به پرسش‌های پُر تکرار پاسخ داده‌اید و پشتیبانی خدماتی را به بهترین شکل ممکن ارائه کرده‌اید، علاوه‌بر این‌ها مشتریان خود را به خرید مجدد تشویق می‌کنید که همین مساله از مهم‌ترین اهداف بازاریابی کسب و کارهای اینستاگرامی محسوب می‌شود. تعهد باعث برجسته‌سازی اعتبار برند کسب و کار شما خواهد شد، به گونه‌ای که به بزرگ‌ترین سرمایه‌ی کسب و کارتان، که همان حس اعتماد است دست خواهید یافت. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین اصل برای موفقیت یک کسب و کار اینستاگرامی، به وجود آوردن حس اعتماد در مخاطبان است.

هدف گذاری در اینستاگرام

«هدف‌گذاری»، موثرترین راه‌کار به منظور افزایش بازدهی فروش در اینستاگرام است. در حقیقت این شناخت هدف و برنامه‌ریزی است که مسیر رسیدن به موفقیت را برای کسب و کار شما کوتاه و لذت‌بخش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.