پرفروش ترین محصولات اینترنتی کدامند؟(معرفی 15 کالای پرفروش)

پرفروش ترین محصولات اینترنتی
پرفروش ترین محصولات اینترنتی

معمولاً، اکثر فروشگاه‌های اینترنتی نوپا به دلیل این که نمی‌توانند پرفروش ترین محصولات اینترنتی سال را پیدا کنند با شکست مواجه می‌شوند. هر چند با وجود بسیاری از محصولات موجود در بازار، پیدا کردن کالایی که فروش خوبی داشته باشد، کمی پیچیده و سخت به نظر می‌رسد؛ به خصوص، زمانی که رقابت زیادی در کار فروشندگی وجود دارد و هر فروشنده‌ای سعی می‌کند تا استراتژی مشابه فروشگاه‌های برتر را دنبال کند؛ اما ما در ادامه این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران را شناسایی کنید و با تأمین این محصولات، فروشتان را بیشتر کنید.

چگونه پرفروش ترین محصولات اینترنتی را پیدا کنیم؟

در مراحل راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی، بعد از ساخت فروشگاه آنلاین خود با فروشگاه ساز زرین اکسپرس که یک پلتفرم ایجاد وب‌سایت تجارت الکترونیکی رایگان همراه با درگاه پرداخت اینترنتی امن زرین پال است؛ انتخاب محصول خوب یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که بر روی میزان درآمد و سود شما، تأثیر مستقیم می‌گذارد.

پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران

به طور کلی، چندین راه مختلف برای پیدا کردن پرفروشترین محصولات فروشگاه اینترنتی وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• جستجو در موتور جستجوی گوگل
• جستجو در ابزارها و پلتفرم‌هایی مثل YouTubeو Google Trends
• بررسی آمار فروش وب‌سایت‌های بزرگی مثل دیجی کالا
• بررسی هشتگ‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی و بررسی پست‌های محصولات پرطرفدار
• دنبال کردن اخبار روز از سراسر کشور

نکته قابل توجه این است که صرف انتخاب کردن یک محصول نمی‌توانید فروش خوبی داشته باشید. محصول انتخابی شما باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

• محصول باید منحصربه‌فرد باشد.
• فروش آن غیرمجاز نباشد.
• پیدا کردن آن راحت نباشد.
• باید ارزش داشته باشد.
• برای استفاده عموم مردم، مفید باشد.

لیست دسته‌بندی‌های پرفروشترین محصولات فروشگاه اینترنتی

قبل از این که به معرفی پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران بپردازیم، بهتر است ابتدا با دسته‌بندی‌هایی که محصولات پرفروش در آن‌ها جای می‌گیرند، آشنایی داشته باشید:

1.لوازم دیجیتالی

محصولات دیجیتالی شامل طیف گسترده‌ای از محصولات مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، سخت‌افزار و کامپیوتر، تجهیزات شبکه، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، ماشین‌های اداری، ساعت هوشمند، کنسول بازی و لوازم جانبی آن‌ها می‌شوند. تعدادی از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در این دسته جای دارند.

2.پوشاک و اکسسوری

دسته پوشاک و اکسسوری شامل انواع لباس‌ها، ساعت، طلا و زیورآلات، کیف، کفش و عینک زنانه، مردانه و بچه‌گانه و سایر پرفروش ترین محصولات اینترنتی می‌شود.

3.محصولات زیبایی و مراقبتی

محصولات این دسته که شامل لوازم آرایشی-بهداشتی، عطر و ادکلن و محصولات مراقبت از پوست و موی بدن هستند؛ به دلیل تنوعی که دارند در طول سال‌های مختلف جزو پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران به شمار آمده‌اند.

کالاهای پر مصرف در ایران

بیشتر بخوانید: فروشگاه ساز چیست؟ و بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی کدامند؟

4.محصولات آموزشی

محصولات آموزشی شامل کتاب، محتوای آموزشی صوتی و تصویری، فیلم و نرم‌افزارها ازجمله کالاهایی هستند که مخاطبان زیادی دارند و استفاده از آن‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است.

5.محصولات روشنایی

محصولات روشنایی شامل لامپ، چراغ، لوستر، آباژور و ریسه‌های LED می‌شوند و کاربرد زیادی در تأمین روشنایی نور محیط یا تزئین خانه و مراکز اداری و تجاری دارند.

6.محصولات خودرو

محصولات خودرو شامل لوازم مصرفی مثل روغن موتور، فیلتر، ضدیخ، باتری، لاستیک و …، لوازم یدکی مثل چراغ و آینه، لوازم صوتی و تصویری مثل بلندگو و ضبط و سایر لوازم جانبی خودرو می‌شوند و استفاده زیادی دارند.

7.اسباب بازی

اسباب بازی‌ها شامل وسایل بازی و سرگرمی کودکانه از عروسک و بازی‌های فکری گرفته تا پازل و لگو می‌شوند و محبوبیت زیادی دارند.

8.محصولات غذایی

محصولات غذایی شامل انواع غذاها و خوراکی‌هایی می‌شود که برای مصرف انسانی و حیوانات خانگی مورد نیازند و به دلیل نیاز ضروری به مصرف این محصولات از فروش بالایی برخوردارند.

معرفی 15 کالا از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران در سال 1403

تا اینجای مقاله، متوجه شدید که هر نوع محصولی نمی‌تواند برای شما درآمدزایی کند. شما به عنوان فروشنده، نیاز به یک رویکرد استراتژیک برای انتخاب پرفروش ترین محصولات اینترنتی دارید؛ تا مطمئن شوید که محصول انتخابی شما، ریسک کمتری برای فروش دارد و سودآور است. در این زمینه، ما در ادامه مطلب، لیستی از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران در سال 1403 را برای شما مهیا کردیم که می‌تواند به فروش آنلاین شما کمک کند:

1.گوشی موبایل

گوشی موبایل یکی از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در چند سال اخیر بازار ایران بوده است و در آمار نتایج جستجو، بیشترین میزان سرچ را داشته است. در حال حاضر، فروشگاه‌های بزرگی مثل دیجی کالا، mobile.ir، تکنولایف و زومیت در صدر نتایج گوگل هستند و در زمینه فروش موبایل با هم رقابت می‌کنند.

2.هدفون، هندزفری و هدست

هدفون، هندزفری و هدست از دیگر پرفروش ترین محصولات اینترنتی بعد از گوشی موبایل به حساب می‌آیند که در سال جاری، آمار جستجوی بسیار بالایی را به خود اختصاص دادند. این ابزارها که بیشتر به خاطر پخش موسیقی و برقراری تماس تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این روزها، رواج زیادی در میان نوجوانان و جوانان پیدا کرده‌اند.

3.لوازم جانبی موبایل

علاوه بر هدفون و هندزفری که در مورد قبلی به آن‌ها اشاره کردیم؛ سایر لوازم جانبی موبایل مثل قاب موبایل، کابل USB، هولدر گوشی، شارژر و پاوربانک از پرفروشترین محصولات فروشگاه اینترنتی به حساب می‌آیند. این لوازم از محصولات کاربردی هستند که همیشه پرفروش بوده‌اند و افراد با سنین مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

4.کفش

کفش یکی دیگر از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران است که تقاضای بالایی برای خرید آن وجود دارد؛ البته، تنها کفش‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای که قیمت مناسب و رو به پایین دارند جزو محصولات پرفروش اینترنتی به حساب می‌آیند.

چه کالایی برای فروش اینترنتی مناسب است؟

5.لوازم آرایشی و بهداشتی

از آنجایی که بیشتر خانم‌ها به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در میان خانم‌ها بسیار رواج دارد؛ بنابراین، دور از انتظار نیست که این لوازم آرایشی جزو کالاهای پرفروش و پرسود سال‌های اخیر باشند.

6.ساعت مچی

ساعت‌های مچی زنانه و مردانه ارزان قیمت هم که مخاطبان زیادی در سراسر ایران دارند می‌توانند در لیست پرفروش ترین محصولات اینترنتی قرار بگیرند. از طرف دیگر، بازار ساعت‌های هوشمند در ایران که تکنولوژی نسبتاً جدیدی به حساب می‌آید، در حال حاضر رو به تحول است. به طوری که تقاضای زیادی برای خرید این ساعت‌ها از برندهای معروفی مثل سامسونگ یا اپل واچ وجود دارد و این روند ادامه خواهد داشت.

7.کتاب

خرید کتاب‌های شناخته شده در سال‌های اخیر به طور چشمگیری در حال افزایش بوده است. این یعنی، روزبه‌روز به تعداد دوستداران کتاب اضافه می‌شود؛ بنابراین، اگر به دنبال پرفروش ترین محصولات اینترنتی هستید، می‌توانید کتاب‌هایی که توسط نویسندگان یا مترجمان مشهور عرضه می‌شوند را انتخاب کنید.

8.لامپ‌های کم‌مصرف

طبق آمار و نتایج به دست آمده، لامپ‌های کم‌مصرف جزو پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران هستند و سود بسیار بالایی دارند. اکثر خانوارها و مراکز اداری برای مدیریت و کاهش مصرف برق خود از این لامپ‌ها استفاده می‌کنند و چون عمر نسبتاً کوتاهی دارند، فروش زیادی هم دارند.

9.فلش‌های USB

هر چند به مرور زمان از محبوبیت فلش مموری‌ها کم شده است اما این کالا همچنان جزو پرفروش ترین محصولات اینترنتی به حساب می‌آید و در فروشگاه‌های آنلاین، فروش خوبی دارد. این وسایل الکترونیکی که می‌توانند تمام اطلاعات و فایل‌های مورد نظر ما از فایل‌های متنی، تصویری و صوتی گرفته تا برنامه و نرم‌افزارهای مختلف را در حافظه خود ذخیره کنند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

10.هارد اکسترنال

امروزه، هاردهای اکسترنال به دلیل حجم بالایی که برای ذخیره‌سازی اطلاعات دارند نسبت به فلش مموری‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. از این‌رو، این محصول در سال جاری، آمار فروش بالایی داشته است.

11.لوازم جانبی خودرو

لوازم یدکی خودرو یکی دیگر از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران است که با این که فروش کم‌تری نسبت به محصولات قبلی دارد اما باز هم در سال جاری، میزان فروش و سود بالایی داشته است. لوازمی مثل لامپ خودرو یا لنت ترمز از کالاهای پرفروش این دسته هستند.

پرفروش ترین اجناس در بازار ایران

بیشتر بخوانید:8 تا از بهترین فروشگاه ساز ایرانی در سال 1403

12.وسایل جانبی کنسول بازی

هر چند انواع کنسول بازی مثل پلی‌استیشن و ایکس باکس، فروش اینترنتی بالایی ندارند و بیشتر خریداران ترجیح می‌دهند به صورت اقساطی این محصولات را تهیه کنند؛ اما لوازم جانبی کنسول‌های بازی مثل دسته بازی یا بازی‌های کنسول بسیار پرفروش هستند.

13.ریسه LED

ریسه‌های LED که از محصولات روشنایی تزئینی هستند در فروشگاه‌های آنلاین، فروش بالایی دارند. این ریسه‌ها به دلیل کاربرد زیادی که در نورپردازی اتاق، تزئین پرده و بالکن، تزئین باغ و تالار و صحنه‌های عکاسی دارند؛ از پرفروش ترین محصولات اینترنتی به حساب می‌آیند.

14.اسباب بازی

انواع اسباب‌بازی‌های کوچک و بازی‌های فکری ازجمله کالاهایی هستند که مخاطبان زیادی دارند و در فضای مجازی به خوبی فروش می‌روند.

15.غذای حیوانات خانگی

این روزها به دلیل این که نگهداری از حیوانات خانگی مثل گربه و سگ در میان خانواده‌ها بسیار رایج شده است؛ غذای مخصوص حیوانات خانگی در لیست پرفروش ترین محصولات اینترنتی سال جاری به چشم می‌خورد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله، سعی کردیم لیستی از پرفروش ترین محصولات اینترنتی امسال را به شما ارائه کنیم. این که کدام محصول را می‌خواهید برای فروش و افزایش درآمد خود انتخاب کنید؛ کاملاً به شما و بودجه‌ای که برای سرمایه‌گذاری اولیه در دسترس دارید، بستگی دارد.
اما فراموش نکنید که انتخاب محصول، تنها اول کار است. برای این که بتوانید در فضای رقابتی آنلاین، حضور موفقی داشته باشید، باید برای محصولات خود بازاریابی کنید؛ تا بتوانید به آن نتیجه‌ای که انتظار دارید، برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.