نکات کلیدی برای موفقیت فعالیت‌های بازاریابی در اینستاگرام‌

بازاریابی در اینستاگرام‌
بازاریابی در اینستاگرام‌

در حال حاضر اینستاگرام یکی از موثرترین و با نفوذترین شبکه‌‌های اجتماعی در دسته‌ی خرید و فروش محصولات و ارائه‌ی خدمات به حساب می‌آید که به دلیل دسترسی‌ها و قابلیت‌های فراوانی که دارد، از محبوبیت اجتماعی بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه‌ی این مطلب به چند نکته‌ی کلیدی که در بهبود و تقویت بازاریابی در اینستاگرام کسب‌ و کار شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود اشاره می‌کنیم، با ما همراه باشید؛

بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

یکی از روش‌های موثر در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، استفاده از بازاریابی محتوایی است. اساس این روش بر تولید محتوا و جذب مخاطب استوار است. شما می‌توانید برای صفحه اینستاگرام خود از انواع محتوای تصویری و ویدیویی و… استفاده کنید. برای ثبت محتوای متنی و تصویری به گونه‌ای طرح‌ریزی کنید که افراد با ورود به صفحه‌ی شما، کنجکاو شوند و روی تصاویر مکث کنند. به یاد داشته باشید به ساده‌ترین روش محتوای خود را تهیه کنید تا مخاطب دچار سردرگمی نشود. در این بخش می‌توانید جزئیات بیش‌تری در خصوص تولید محتوای متنی و تصویری مشاهده کنید.

بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

در نظر داشته باشید بخش مهمی از بازاریابی در اینستاگرام به عهده تولید محتوا شامل کاتالوگ و تصاویر محصولات است. در این روش، شما می‌توانید با تهیه‌ی کاتالوگ خدمات یا محصولات خود و انتشار آن در هایلایت‌های اینستاگرام، کاربران را به راحتی به صفحه‌ی محصولات خود ارجاع دهید و آن‌ها را با خدمات خود آشنا کنید. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، این است که از پیچیدگی مشخصات محصولات جلوگیری کنید. به این صورت‌که در هر تصویر، مشخصات کامل را درج کنید، و یک راه ارتباطی برای پرسش‌های مرتبط با این محصول ارائه کنید. علاوه‌بر این‌ها، لینک مستقیم خرید محصولات نیز ویژگی بسیار مهمی است. در این حالت کاربر بدون جست‌و‌جو و به راحتی می‌تواند وارد صفحه‌ی درگاه پرداخت محصول مورد نظر شده و خرید خود را نهایی کند.

هدف‌گذاری

بازاریابی در اینستاگرام کار سختی نیست به شرط‌ ‌‌آ‌ن‌که بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید! تعیین هدف نهایی، از اولین گام‌هایی‌ست که برای یک استراتژی مفید و موفق نیاز است. شناخت هدف و برنامه‌ریزی، باعث می‌شود وقت خود را صرف فعالیت‌های بیهوده نکنید و تمرکز بیش‌تری روی فعالیت مثبت و نتیجه‌بخش خود داشته باشید. فراموش نکنید اهداف شما باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا موثر واقع شود. در این مورد، واقع‌گرا باشید و اهدافی تعیین کنید که قابل تحقق باشد. یک هدف باید چهار ویژگی (SMART)  زیر را داشته باشد:

۱- واضح و روشن (Specific) باشد.

۲- کاملا قابل اندازه گیری (Measurable) باشد. 

۳- باورکردنی و قابل دسترس (Attainable) باشد.

۴- واقع گرایانه و کم ریسک باشد (Realistic) باشد.

پس از مشخص کردن دقیق هدف، نیاز است تا پایه و اساس آن را متناسب با نیازهای بازار بچینید و  یک زمان‌بندی برای تحقق هدف خود در نظر بگیرید.

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام -هدفمند و رقابتی

تهیه و تنظیم یک استراتژی قوی، مهم‌ترین نکته بازاریابی در اینستاگرام و موفقیت کسب و کار شماست. تعاریف مختلفی برای استراتژی وجود دارد. تقریبا می‌توان گفت استراتژی، انتخاب روشی برای برتری بر سایر رقبا است. برای انتخاب درست استراتژی باید نگاهی به رقیبان خود داشته باشید. فعالیت‌های آنان را تحلیل کنید و برای فعالیت‌های خود در اینستاگرام از آن‌ها الهام بگیرید.

نکته مهم در تولید محتوا و انتخاب استراتژی در اینستاگرام این است که مخاطب هدف خود را شناسایی و نیازهای او را بررسی کنید. به طور مثال، بهتر است شناخت کلی از جنسیت، سن، و نیازهای کاربران خود داشته باشید تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیق و موثری در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات داشته باشید. همان‌طور که گفتیم یکی از بهترین روش‌ها برای درک بهتر مخاطب‌تان، بررسی فعالیت سایر رقباست. برای درک مخاطب، به این فکر کنید که کاربر به چه محتوایی نیازمند است و علاقه دارد و یا نحوه‌ی ارتباط و تعامل او با سایر رقبا یا برندهای دیگر به چه صورت است. همچنین می‌توانید از فعالیت‌های موثر رقبا که مورد استقبال کاربران قرار گرفته و بازدهی خوبی داشته الهام بگیرید و به روش خود پیاده‌سازی و اجرا کنید.

برندسازی در اینستاگرام

یکی از اصولی‌‌ترین روش‌ها برای توسعه و پیشرفت مشاغل به خصوص در بازاریابی در اینستاگرام، برندسازی است.
برند چیست؟ برند همان تصویری است که از شما نزد مشتریان نقش بسته است. برندسازی در اینستاگرام، کار دشواری نیست، با این حال چند نکته‌ی اساسی دارد؛

در وهله‌ی اول بدانید با توجه به مخاطبان‌تان قصد دارید چه تصویری از خود نزد آن ها بسازید. برای مثال در مورد قیمت گذاری، آن‌ها شما را به عنوان برند لوکس به خاطر بیاورند یا یک برند ارزان قیمت.

بعد از این‌که تصویر خود را مشخص کردید باید بتوانید به درستی آن را منتقل کنید. برای برندسازی در اینستاگرام باید اطلاعات مناسب و تاثیرگذاری در پروفایل خود وارد کنید، طوری‌که کاربر با ورود به صفحه‌ی شما، کنجکاو شود و محصولات و خدمات شرکت را با جزئیات بیش‌تری بررسی کند. سعی کنید متن پروفایلی که می‌نویسید منحصر به فرد و خلاق باشد. چنان‌چه از محتوای تکراری و مشابه با سایر برندها استفاده کنید، کاربران با یک نگاه اجمالی صفحه را ترک می‌کنند، به این دلیل که نمی‌توانند وجه تمایزی بین شما و سایر شرکت‌ها پیدا کنند و همین مساله از جذابیت کسب و کار شما می‌کاهد.

2 دیدگاه

  1. عالی
    خیلی ممنون بابت نکات ارزندتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.