دریافت کد رهگیری مالیاتی به صورت اتوماتیک فقط با چند کلیک

دریافت کد رهگیری مالیاتی
دریافت کد رهگیری مالیاتی

از بهمن ماه سال ۹۹ با اجرایی شدن قانون الزام دریافت کد رهگیری مالیاتی، چالش‌ها و دشواری‌های بسیاری برای کسب و کارها ایجاد شد که یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، طی کردن فرآیند پیچیده و زمان‌بر ثبت‌نام در سامانه‌ی امور مالیاتی برای دریافت کد رهگیری بود. زرین‌پال با مشاهده‌ی این دغدغه‌ها و  تجربه‌ی ناخوشایند کسب و کارها از این فرآیند، تصمیم گرفت شرایطی فراهم سازد تا کسب و کارها بتوانند بدون اتلاف وقت و انرژی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت کاملا خودکار کد رهگیری مالیاتی کسب و کارشان را دریافت کنند و همانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

آموزش تصویری و مرحله به مرحله دریافت کد رهگیری مالیاتی

در این مطلب قصد داریم قدم به قدم، مراحل دریافت کد رهگیری از طریق پنل کاربری زرین‌ پال را به همراه راهنمای تصویری مراحل آموزش دهیم، در ادامه با ما همراه شوید:

پس از ورود به پنل کاربری زرین‌پال خود، از بالای صفحه روی تصویر پروفایل کنید. سپس در پنحره‌ای که باز می‌شود گزینه‌ی کد رهگیری مالیاتی را انتخاب کنید.

مرحله‌ی اول : وضعیت

در این مرحله تنها کافی‌ست مشخص کنید که در چه وضعیتی قرار دارید و آیا کد رهگیری متعلق به کسب و کار خود را دریافت کرده‌اید یا خیر. اگر تا کنون اقدامی برای دریافت کد رهگیری نکرده‌اید، گزینه‌ی تا کنون اقدام نکرده‌ام را انتخاب کنید و به مرحله‌ی بعد بروید.

کد رهگیری مالیاتی اشخاص حقیقی

نکته:

لطفا توجه داشته باشید که چنانچه شماره موبایلی که هنگام ثبت‌نام در پنل کاربری زرین‌پال خود وارد کرده‌اید با کد ملی شما مطابقت نداشته باشد، یا با مشخصات شخص دیگری ثبت شده باشد، امکان ادامه‌ی مراحل میسر نخواهد بود. در چنین شرایطی نیاز است با ارسال تیکت به واحد امور مشتریان زرین‌پال نسبت به اصلاح این مورد اقدام نمایید.

دریافت کد رهگیری مالیاتی برای کارتخوان

مرحله‌دوم : آدرس

در این مرحله فهرستی از آدرس‌های شما نمایش داده می‌شود. آدرسی را انتخاب کنید که از صحت اطلاعات آن، علی‌الخصوص کد پستی منطبق با آدرس اطمینان داشته باشید. چنانچه قصد دارید آ‌درس دیگری برای دریافت کد رهگیری و ثبت در سامانه‌ی سازمان امور مالیاتی کشور ثبت کنید، می‌توانید در همین صفحه روی گزینه‌ی «افزودن آدرس» کلیک کنید.

سپس شرایط و قوانین را تایید کنید و از انتهای صفحه روی گزینه‌ی استعلام کد پستی کلیک کنید.

دریافت کد رهگیری دستگاه کارت خوان

نکته ۱:

لطفا توجه داشته باشید که پس از انتخاب استعلام کد پستی چنانچه کد پستی شما صحیح باشد (با آدرس پستی مطابقت داشته باشد) به مرحله‌ی سوم می‌روید، در غیر این‌صورت با خطای کدپستی مواجه خواهید شد، اما جای نگرانی نیست، به‌راحتی می‌توانید با ورود به وب‌سایت رسمی اداره‌ی پست در این صفحه، کد پستی مرتبط با آدرس خود را دریافت کنید.

نکته ۲:

چنانچه استعلام کد پستی و مطابقت آن با آدرس پستی شما قبلا انجام شده باشد و صحت آن نیز به تایید رسیده باشد، در کنار کد پستی یک تیک آبی‌رنگ به نشانه‌ی تایید به شما نمایش داده می‌شود، که در چنین موقعیتی احتیاجی به استعلام مجدد کد پستی نیست و تنها نیاز است روی گزینه‌ی دریافت کد رهگیری مالیاتی کلیک کنید

مرحله سوم: دریافت کد رهگیری مالیاتی

مرحله‌ی آخر پیامی با مضمون «دریافت کد رهگیری مالیاتی با موفقیت انجام شد.» به شما نمایش داده می‌شود که نشان دهنده‌ی تکمیل مراحل درخواست و ثبت کد رهگیری مالیاتی متعلق به کسب و کار شماست. همچنین کد رهگیری مالیاتی و آدرس ثبت شده در سامانه‌ی امور مالیاتی نیز برای شما قابل رویت است.

اکنون می‌توانید برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین‌پال درخواست دهید. کافی‌ست از انتهای همین صفحه روی گزینه‌ی درخواست درگاه پرداخت کلیک کنید.

1 دیدگاه

  1. سلام متقاضی دریافت کد مالیاتی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.