اصول پرداخت‌های موفق و تکرار شونده در اینستاگرام

افزایش پرداخت در اینستاگرام
افزایش پرداخت در اینستاگرام

امروزه با توجه به استقبال بی‌نظیر افراد از فناوری‌های نوین، درصد قابل توجهی از کسب و کارها، از طریق شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام اقدام به معرفی و فروش محصولات خود کرده‌اند، با این هدف که نرخ فروش محصولات خود را افزایش دهند. با این حال تنها درصد کمی از این مشاغل، توانسته‌اند بازدهی موفقی به واسطه‌ی فروشگاه اینستاگرامی خود داشته باشند. به منظور ارتقاء نرخ فروش محصولات، و افزایش پرداخت در اینستاگرام، پیش از هر چیز نیاز است تا دلایل اصلی سوددهی نامطلوب را شناسایی کنیم، سپس به دنبال راه‌کارهای رفع آن باشیم.

افزایش پرداخت در اینستاگرام
 

چرا مشتریان سبد خرید خود را ترک می‌کنند؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود مشتریان، خرید خود را نیمه‌کاره رها کنند کیفیت نامناسب درگاه‌های پرداختی است که در فروشگاه‌های اینستاگرامی ارائه می‌شوند. پس از این‌که فرد وارد صفحه‌ی اینستاگرام فروشگاه شما می‌شود و محصولی را انتخاب می‌کند، زمان آن رسیده که مبلغ محصول موردنظر خود را پرداخت کند. در این حین ممکن است با برخی مشکلات فنی که در هنگام پرداخت رخ می‌دهد مواجه شود، یا به دلیل عدم وجود گزینه‌های متنوع پرداخت، عدم دسترسی آسان به لینک پرداخت در اینستاگرام و مواجهه با درگاه‌های نامعتبر بانکی، از ادامه‌ی خرید منصرف شده و به دنبال تجربه‌ی خرید بهتر، صفحه‌ی شما را ترک کند. بنابراین مهم‌ترین نکته در فروشگاه اینستاگرامی شما، کیفیت مطلوب درگاه‌ پرداختی‌ست که به مشتریان خود ارائه می‌دهید. در حقیقت هر چه درگاه‌ پرداختِ محصولات فروشگاه شما در اینستاگرام، از تنوع بیش‌تری برخوردار باشد، به همان میزان سوددهی فروش شما نیز بیش‌تر خواهد.

دشواری‌های مدیریت تراکنش‌ها

روزانه انرژی و زمان زیادی برای مدیریت امور مالی و بررسی جزئیات پرداخت‌های انجام شده صرف می‌شود چه بسا که به دلیل خطای انسانی، ممکن است این گزارش‌ها، از دقت بسیار پایینی نیز برخوردار باشند. درگاه‌های واسطِ معتبر، با تجزیه و تحلیل پرداخت‌های موفق و ناموفق، این امکان را برای صاحبین کسب و کارها فراهم کرده‌اند تا گزارش دقیقی از صحتِ تراکنش‌های انجام شده داشته باشند و بر اساس نوع محصول، ساعت انجام تراکنش، تاریخ، مبلغ و نام شخص پرداخت کننده، فاکتور دیجیتالی فروش خود را مشاهده و دریافت کنند.

راه‌‌حل چیست؟

اولین قدم برای تقویت و بهبود فرآیند فروش، بررسی سطح امنیت درگاه‌ پرداخت اینستاگرام است. پیش از انتخاب درگاه پرداخت، این مورد را در اولویت قرار دهید که کدام‌یک جایگاه ویژه‌ای میان مشتریان دارد و مورد اعتماد آن‌هاست. با یک جست‌و‌جوی ساده، می‌توانید با درگاه‌های واسطی که از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردارند آشنا شوید و با بررسی کیفیت و خدماتی که ارائه می‌دهند، درگاه واسط موردنظر خود را انتخاب کنید و  برای محصولات‌تان، لینک پرداخت اینستاگرام بسازید.

درگاه های پرداخت چگونه به افزایش فروش در اینستاگرام کمک می کند؟

درگاه‌ های پرداخت، به گونه‌ای پیاده‌سازی شده‌اند که به‌راحتی تمامی نیازهای مشتریان و صاحبان مشاغل را پوشش می‌دهند و از ویژگی‌های بسیاری برخوردارند. در برخی از درگاه‌ های واسط، شما می‌توانید یک درگاه اختصاصی برای کسب و کار خود بسازید و فرم‌های دلخواه خود را طراحی کنید. علاوه‌بر این برخی از درگاه‌ها، این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا برای محصولات فروشگاه خود، لینک‌های اختصاصی و مجزا با عنوان لینک پرداخت در اینستاگرام بسازید و به طور مستقیم برای مشتریان‌تان ارسال کنید. گفتنی‌ست تنوع پلاگین‌های درگاه‌ های واسط، یکی از عواملی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در افزایش نرخ فروش داشته است. سرعت و عملکرد بسیار دقیق این درگاه‌ها، به اضافه‌ی سهولت استفاده، باعث می‌شود مشتریان تجربه‌ی خرید لذت‌بخشی از فروشگاه‌های اینستاگرامی داشته باشند و خرید خود را مجددا تکرار کنند. با این‌که درگاه‌های واسط در عمل یکسان جلوه می‌کنند، ولی هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و نوع خدماتی که به کاربران‌شان ارائه می‌کنند بسیار متفاوت است. بنابراین، در وهله‌ی اول سعی کنید دغدغه‌ها و نیازهای مشتریان خود را شناسایی کنید، و درگاهی انتخاب کنید که با پشتیبانی مطلوب، بیش‌ترین تنوع خدماتی را در اختیار کسب و کار شما قرار می‌دهد و مورد اعتماد مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.