دسته بندی : جوملا | کامپوننت آسان پرداخت جامع جوملا

کامپوننت آسان پرداخت جامع جوملا

آخرین بروزرسانی فروردین 19, 1400.


کامپوننت آسان پرداخت جوملا می تواند بدون نیاز به هیچ کامپوننت و پلاگین واسط پرداخت های سریع داخل وب سایت شما را انجام بدهد. گروه ترانگل با متصل کردن کامپوننت به تمام درگاه های بانکی ایران عضو شتاب و همینطور اتصال به درگاه های واسط مجاز این قدرت را به مدیر وب سایت جوملایی می دهد که در سریع ترین زمان بتواند پرداخت انلاین در وب سایت خودش را راه بندازد.



نسخه 3.0.1 از این کامپوننت با برطرف کردن مشکلات امنیتی منتشر شد



اکثر کامپوننت های آسان پرداخت منتشر شده ساده می باشند و امکانات کمی برای مدیریت وب سایت دارند و همینطور خروجی و ورودی های ان ها نیز برای مدیریت محدود می باشد که ما سعی کردیم در این افزونه امکانات بیشتری را به افزونه اضافه کنیم و همینطور راه توسعه را باز قرار بدهیم برای اضافه شدن امکانات بسیار جذاب و تبدیل شدن افزونه آسان پرداخت به افزونه جامع پرداخت جوملا.




توجه : لازم به ذکر هست افزونه با قوانین نمایش پیش فاکتور برای نماد اعتماد و درگاه های بانکی داخلی درست گردیده و هیچ مشکلی از این جهت برای شما ایجاد نمی کند.



برخی از امکانات کامپوننت و افزونه آسان پرداخت جامع جوملا



۱. متصل به درگاه واسط زرین پال ( تست شده - نهایی )


۲ . متصل به درگاه بانک ملت جوملا ( تست شده - نهایی )


۳. متصل به درگاه بانک سامان جوملا ( تست شده - نهایی )


۴. متصل به درگاه بانک ملی جوملا ( تست نشده )


۵. متصل به درگاه بانک پاسارگارد جوملا ( تست نشده )


۶. متصل به درگاه ایران کیش جوملا ( تست نشده )


۷. متصل به درگاه بانک سپه جوملا ( تست نشده )


۸. متصل به درگاه بانک پارسیان جوملا ( تست نشده )


۹. دارای پنل مدیریت حرفه با رابط کاربری مناسب


۱۰. دارای بخش دریافت خروجی بر اساس تاریخ به دو فرمت ( csv و pdf )


۱۱. دارای بخش نمایش آمار گرافیکی بسیار زیبا بر اساس تمام پرداختی ها با تفکیک


۱۲. دارای بخش راهنما


۱۳. دارای بخش تنظیمات مخصوص به افزونه متصل به جوملا


۱۴. دارای بخش مخصوص نمایش فاکتور های ایجاد شده در سایت



۱۵. دارای کتابخانه امنیتی برای ذخیره سازی برخی از جملات

xss ۱۶. دارای کد کپچای گوگل ( آنتی اسپم )

۱۷. دارای بخش نمایش پیش فاکتور

۱۸. دارای بخش نمایش فاکتور پرداختی به علاوه دریافت خروجی pdf پرداخت موفق به واسطه کاربر

۱۹. جستجو بر اساس شماره پیگیری در بخش مدیریت




اتصال جوملا به درگاه های بانکی و واسط



همانطور که می بینید ما برای بیشتر بانک ها پرداخت را همسان کرده ایم و برخی از بانک هایی که همسان و تست نهایی نشده اند کد های آن ها نوشته شده است و این جای نگرانی ندارد اگر شما بانکی در لیست دارید که تست نشده یا کلا وجود ندارد فقط کافیست داکیومنت بانک به علاوه یک دسترسی به گروه ترانگل بدهید تا به صورت رایگان برای شما درگاه مورد نظر آماده شود . در مورد درگاه های واسط باید بگوییم بعد از مشکلات اخیر خیلی از این درگاه ها بسته شده است اگر شما هنوز از درگاهی استفاده می کنید که مجاز با قوانین کشور در حال فعالیت هست فقط کافیست آن درگاه را به ما معرفی کنید تا برای آن هم کدنویسی شود .




تمام تلاش ما در این افزونه به این صورت بوده که دیگر شما نیازی به دریافت پلاگین جداگونه برای یک درگاه نداشته باشید و هم زمان بتوانید چندین درگاه را مورد استفاده قرار بدهید.



پنل مدیریت کامپوننت آسان پرداخت جوملا



در این نسخه از افزونه سعی شده یک پنل بسیار زیبا و ساده با رابط کاربری بسیار مناسب با هدف بهبود رفتار کاربر در پرداخت ها و …. درست گردد. و تقریبا می توان گفت در این کار موفق نیز بودیم.


در جای جای این پنل مدیریت به کاربر این امکان را می دهد تا مبالغ دریافتی و همینطور دریافت های مشکل دار را ببیند و همینطور در صورت نیاز خروجی بگید .


لازم به ذکر هست تمام دسترسی خروجی های داده شده به مدیریت در هر بخش بر اساس نیاز تفکیک شده است به این صورت که ( هم تکی امکان گرفتن خروجی هست - هم به صورت انبوه بر اساس زمان شروع و پایان )




توجه : در نسخه بعدی این افزونه سعی می شود این پنل برای بخش کاربر نیز ارائه گردد.



بخش دریافت خروجی افزونه آسان پرداخت جوملا



یکی از حساسیت های زیاد ما در زمینه خروجی گرفتن در افزونه پرداختی بود . توجه بر این موضوع که باید فاکتور ها به صورت کتبی نیز چاپ شوند و همینطور بتوان در یک دید تمام پرداخت ها را دید بخشی مخصوص به این موضوع تخصیص داده شد .


در این بخش شما می توانید بر اساس نیاز یک تاریخ شروع و یک تاریخ پایان انتخاب کنید و بعد از آن فرمت مربوط به خروجی خود و سر انجام دکمه دانلود را بزنید به همین سادگی شما توانستید در یک فرمت بسیار مناسب خروجی های خود را دریافت کنید .


لازم به ذکر هست در بخش نمایش فاکتور ها شما می توانید در هر فاکتور که دوست دارید به صورت اختصاصی مورد مذکور رو دانلود کنید که این امکان نیز بسیار مورد توجه مدیران سایت ها می باشد.




فرمت های فایل در این بخش به دو صورت : CSV و PDF می باشد که تمام پلتفرم های موبایل و کامپیوتر های شخصی و سیستم عامل ها را مورد پشتیبانی قرار می دهد .



بخش آمار پرداخت های موفق و ناموفق



آخر هر روز کاری و ماه نیاز به این هست که شما به عنوان مدیریت سایت بتوانید کل پرداخت ها را ببنید و به سادگی بتوانید آن را تفکیک کنید . ما در این کامپوننت تمام نیاز های شما را البته با محدودیت کوچکی پیش بینی کردیم.


در گراف گرافیکی بسیار زیبا و با سرعت بالا شما می توانید به تفکیک :


۱. تمام تعداد پرداخت ها بر اساس ماه


۲. تمام تعداد پرداخت های موفق بر اساس ماه


۳. تمام تعداد پرداخت های ناموفق بر اساس ماه


۴. تمام مبلغ پرداختی موفق بر اساس ماه


را مشاهده کنید که خودش یک بخش بسیار جذاب برای صاحبان کسب کار می باشد .





نکته : در بحث تجارت الکترونیک همیشه جمع آوری داده ها و محاسبه بر اساس روز و ماه باعث می گردد یک پیش بینی بهتر نسبت به خرید ها و فروش های ماه های بعدی داشته باشید .



توجه: در نسخه بعدی تفکیک این ترافیک بر اساس انتخاب کاربر خواهد بود و بر اساس بازخورد های کاربر سعی می گردد گراف های رفتاری نیز به این سیستم اضافه گردد.





بخش راهنمای کامپوننت آسان پرداخت جوملا



این بخش در نسخه اول برخی از نیاز های مدیران را پوشش داده است و سعی می شود در نسخه های بعدی به سمت هوشمند شدن و همینطور ارور های پیشبینی شونده و تصمیم یار بودن در خرید و فروش های انجام شده توسعه بیابد.


در نسخه اول در مورد روند آموزش نصب و نیازمندی های نصب افزونه صحبت شده است که در مقاله زیر ما به صورت کامل با آموزش اختصاصی به شما توضیح دادیم که حتما سعی کنید قبل از نصب مطلب مذکور را مطالعه کنید .


( آموزش نصب و مدیریت کامپوننت آسان پرداخت )




بخش تنظیمات افزونه آسان پرداخت در پیکربندی جوملا




لازم به ذکر هست به واسطه api های جوملا بخش تنظیمات این افزونه نیز پیاده سازی شده که موارد زیر را مورد پوشش قرار می دهد :


‍۱. نمایش دکمه دریافت خروجی در قسمت سایت


۲. فعال و غیر فعال کردن و اطلاعات کد کپچای گوگل


۳. تنظیمات درگاه های بانکی و واسط بانکی با تفکیک


۴. درست کردن دسترسی بر اساس نیاز .




نکته : در نسخه های بعدی به تنظیمات این افزونه اضافه می گردد و بخش اختصاصی مربوط به دسترسی ها تغییرات اساسی ای را خواهد دید. این بخش در پیکربندی جوملا می باشد و در جداول خود جوملا ذخیره سازی می شود



افزونه پیش فاکتور جوملا



بخش پیش فاکتور جوملا در اکثر افزونه های مستقل وجود ندارد که دو مشکل را برای کاربران ایجاد می کند که به ترتیب به صورت زیر می باشد.


۱. رابط کاربری مناسبی شکل نمی گیرد و صفحه تایید پرداخت وجود ندارد .


۲. با قوانین نماد الکترونیک مشکل پیدا می شود.


ولی این بخش به صورت کامل و حرفه با امنیت مناسب برای کاربران پیاده سازی شده است تا هم جلوی اشتباه احتمالی را بگیرد و هم اینکه به مدیریت این قدرت را بدهد تا رفتار کاربر را مورد بررسی قرار بدهد . این بخش اطلاعات بسیار مناسبی را از کاربر در بک گراند و همینطور به صورت فیلد دریافت می کند .


شما دیگر مشکلی با نماد و دریافت درگاه های بانکی نخواهد داشت .




توجه : در بخش نمایش پیش فاکتور برای جلوگیری از حملات مربوط به اسپمر ها CSRF جوملا و همینطور کد ری کپچای گوگل نیز پیاده سازی شده که بر اساس زبان سایت نیز تغییر می کند و این امکان وجود دارد که آن را فعال یا غیر فعال کنید .



کتابخانه امنیتی جوملا برای ذخیره سازی و جلوگیری برخی از حملات xss



با الهام گرفتن از افزونه های معروف جوملا مثل آر اس فایروال و همینطور جی هک گارد در نسخه اول تا جایی که امکان و سواد گروه اجازه می داد جلوی خیلی از حملات xss گرفته شد و همینطور تمام مراحل حمله کننده بر اساس نیاز ذخیره سازی می شود.


لازم به ذکر است در نسخه های بعدی این افزونه : این بخش دارای ولیدیشن های سرور ساید و ریل تایم نیز خواهد شد .




توجه : اکثر کتابخانه های استفاده شده از خود جوملا می باشد و در صورت وجود نداشتن در جوملا از کد های php استفاده شده است . تمام سعی گروه استفاده کردن از کتابخانه های مخصوص خود جوملا بوده .



ریسپانسیو و هم سازگاری کامل با تمام مرورگر ها و صفحات نمایش و پلتفرم های موبایل و تپلت



وقتی ۶۰ الی ۷۰ درصد ترافیک یک وب سایت به واسطه موبایل ها در حال مصرف می باشد دیگر جایگاه طرحی های استاتیک و غیر پاسخگو نیست . ما سعی کردیم به معنای واقعی حتی در دریافت خروجی برای تمام مرورگر ها و پلتفرم ها سازگاری را ایجاد کنیم.


مرورگر های تست شده : ( کروم - مرورگر های دیفالت اندروید و بلک بری - اپرا - فایرفاکس - سافاری - ). لازم به ذکر هست قالب بخش مدیریت برای مانیتور های ریتانا نیز بهینه سازی شده است.




امکاناتی که بر اساس نسخه هایی که آینده منتشر می شود ( نقشه راه آسان پرداخت جوملا ) :



نکته : قبل از لیست کردن امکاناتی که ما سعی می کنیم در چندین نسخه برای شما عزیزان ارائه بدهیم باید به این نکته اشاره بکنم که بیشتر نظرات شما کاربران گرامی و مدیران محترم هست که در آینده می تواند این افزونه را به مرحله بسیار خوب و توسعه یافتگی بسیار بالا برساند به همین منظور ما همیشه منتظر شما عزیزان هستیم که در توسعه این افزونه کمک کنید



نکته : ما در گیت هاب نیز این افزونه را توسعه می دهیم به همین منظور افرادی که می خواهد در توسعه فنی این افزونه فعالیت کنند با کمال میل در خدمت آن ها هستیم .



نقشه راه نسخه دوم :


۱. اضافه شدن ماژول انتقال سریع در داشبرد مدیریت


۲. ساخت ماژول سفارشی فرم پرداخت


۳. افزونه واسط پیامکی متصل به اکثر درگاه های ارسال پیامک ایرانی ( کامپوننت و ماژول خبرنامه پیامکی جوملا )


۴. پلاگین شرت کد مخصوص قرار دهی فرم پرداخت در مطالب سایت


۵. ماژول آخرین پرداختی مخصوص بخش مدیریت جوملا


۶. اضافه شدن رمز پذیرنده برای دریافت api های بیشتر بانک و برگشت پول از داخل سایت


۷. اضافه شدن ارسال ایمیل به کاربر و ارسال pdf فاکتور


۸. نمایش پروگرس بار در داشبرد کاربران ( تبدیل افزونه به انجام فعالیت بر اساس زمان خاص )


۹. اضافه شدن پیامک تایید پرداخت به کاربر و مدیر سایت


۱۰. اضافه شدن منو جستجو فاکتور بر اساس شماره پیگیری در قسمت سایت


۱۱. اضافه شدن درگاه های جدید به کامپوننت


۱۲. اضافه شدن صفحه نمایش پرداخت ها به صورت لاگ


۱۳. اضافه شدن آخرین اخبار های مربوط به افزونه های بانکی در قسمت راهنما


۱۴. اضافه شدن جستجوی پیشرفته در قسمت مدیریت


۱۵. ساخت و صادر کردن فرم پرداخت برای یک کاربر خاص


۱۶. ارسال پیامک بعد از ایجاد فاکتور جدید به کاربر




جمع بندی و دانلود رایگان کامپوننت آسان پرداخت جوملا



دوستان و مدیران محترم وب سایت ها ما به عنوان یک تیم برنامه نویسی به هیچ عنوان اطلاعات شما را در جای دیگری ذخیره نمی کنیم و هیچ ترکینک کدی در افزونه ها قرار نگرفته است و اکثر بخش های افزونه بجز یک بخش که مربوط به کد های درگاه هست ما بقی بخش ها به صورت کامل کد باز بوده و می توانید آن را مشاهده کنید .


کامپوننت آسان پرداخت جامع جوملا با پشتیبانی از اکثر درگاه های ایرانی در دو نسخه ( مخصوص درگاه واسط زرین پال - نسخه پشتیبانی کامل همه درگاه ها ) منتشر شده است . این دو نسخه هیچ تفاوتی با هم ندارند فقط موردی که مخصوص زرین پال ارائه گشته دیگر درگاه ها را پشتیبانی نمی کند و کاملا کد باز می باشد ولی در نسخه دوم تمام درگاه ها پشتیبانی می شود ولی برخی از فایل های کتابخانه ای کد شده است . این مورد هیچ مشکل امنیتی برای شما مدیران/عزیزان ایجاد نمی کند و به راحتی می توانید در هر هاست اشتراکی و اختصاصی آن را نصب کنید.


لازم به ذکر هست در اکثر هاستینگ ها و سرور ها کتابخانه سورس گاردین نصب می باشد در صورت نصب نبودن فقط کافیست به مدیر هاست پیغام ارسال کنید یا در سایت اصلی سازنده به صورت رایگان روی سرور خود نصب کنید.


برای اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش نصب و نیازمند های نصب به مطلب زیر مراجعه کنید :


( آموزش نصب و مدیریت کامپوننت آسان پرداخت )


(4,543 دانلود)
لینک اشتراک گذاری
نظرات
امین - 1396/10/24 14:57

با سلام

بعد از ساخت منو این ارور نشون میده

Fatal error: Cannot redeclare class checkHack in /home2/atidezhi/public_html/components/com_tinypayment/helpers/inputcheck.php on line 0

علت چیه؟

عباس - 1396/11/02 12:23

سلام
لطفا از طریق تیکت مطرح نمایید تا رسیدگی شود.

سید ناصر - 1397/07/26 13:29

ممنونم

ارسال نظر